Stormens öga

En ljudelektronikexpert som bor i en liten håla i USA blir misstänkt för mordet på en rik kvinna.

Originaltitel White of the Eye
Regissör Donald Cammell
Manus Donald Cammell, China Kong
Genre Thriller, 80-tal
Skådespelare David Keith, Cathy Moriarty, Art Evans, Alan Rosenberg, Michael Greene, Danielle Smith, Alberta Watson, William G Schilling, David Chow, Marc Hayashi, Mimi Lieber, Pamela Guest, Bob Zache

schramm
2020-03-18
gött arthouse-ig thriller med ett gäng gialli-influenser. visst kan det bli lite väl mycket flum och rörigt stundtals, men jäsiken vilken snygg och välgjord film. me like
2018-11-10
Här fanns kvaliteér rent tekniskt då den åtm var snygg att se på. Men fasen vilken knäpp story som jag antagligen inte hängde med fullt i.
jingoo
2014-11-06
Såg nu att filmen är från 1987, vilket iofs syns på kläderna mm, men filmens stil känns väldigt mycket 70-tal - på ett bra sätt.
jingoo
2014-11-06
Stämningen, miljöerna, det snygga fotot och den charmiga dottern gör filmen. Handlingen och övriga skådespelarinsatser är tyvärr bara sisådär tycker jag.
Andy_B
2005-09-29
mycket skum, mycket bra
tilapia
2003-06-18
Snudd på 5:a! Fruktansvärt snygg och annorlunda thriller... det första mordet är snyggare än någonting Dario Argento satt sitt namn på. Symbolik-a-gogo!