2.6

Stöten

Fyra unga brottslingar planerar en kupp mot Täby galoppbana, och gör ett rån i en spelhåla för att skaffa sig startkapital. De firar den lyckade kuppen med att ställa till en fest, men det visar sig att sämjan inte är den bästa.

Originaltitel Stöten
Regissör Hasse Ekman
Manus Jan-Olof Rydqvist
Genre Kriminalare, 60-tal
Skådespelare Gunnar Hellström, Maude Adelson, Tor Isedal, Nils Hallberg, Curt Masreliez, Hjördis Petterson, Gunnar Nielsen, Ann-Marie Wiman

goeran
2018-10-27
Hasse Ekmans Stöten från 1961 är väl inget mästerverk men filmen duger gott för en stunds förströelse. Gunnar Hellström tycker jag gör en helt okey insats; däremot är det nog lite överspel från Tor Isedals sida.
Nalleman
2018-10-08
Inte så tokigt kanske men Gunnar Hellström har jag aldrig varit något fan av.
Raimo_1985
2018-07-25
Riktigt bra stötfilm av Hasse Ekman. Mycket action!
KimEkberg
2017-01-02
gillar kaxigheten, hårdheten, och musiken får en att sittdansa i fåtöljen. en bagatell, men trivsam sådan.
KyLLo
2016-09-17
Lite spännande och känns inte lika gammalmodig som många filmer Ekman regisserat. Störande att brottslingarna är så obegåvade. Man skulle kunna tro att de vill åka fast. Det finns bättre filmer på samma tema, Svag trea.
Tonti
2015-12-02
Underskattad Ekman ändå. Allt funkar visserligen inte men bitvis är det både snyggt och spännande.
Albion
2015-11-28
Ekmans ambitioner att göra hårdkokt thriller blev väl inte så bra. Alldeles för överdramatisk på alla plan. Idén med Tor Isedal som skurk var nog bra men även hans rollfigur plågas av en alltför spretig överdramatisk air runt omkring sig. Betyget blir bara en 2;a

2015-11-05
Som en blandning mellan Kubricks The Killing och en fransk film noir. Överraskande spännande och helt i internationell thrillerklass. Ekman kunde han.
FabianBom
2015-11-04
mja inget hellström fan, så de dra ner betyget
yrkeschaufföre
2015-11-03
Skrikig och skränig i början, intressant på mitten och sen ett oväntat slut. Bäst var att se Tor Isedal som ond.