3.1

Strait-Jacket

För tjugo år sedan ertappade Lucy sin man tillsammans med en annan kvinna och yxmördade båda. Tjugo år senare släpps hon ut från sinnessjukhuset och bor på sin dotters gård. Men är hon verkligen helt frisk....? Skriven av Robert Bloch som skrev "Psycho".

Originaltitel Strait-Jacket
Regissör William Castle
Manus Robert Bloch
Genre Thriller, Skräck, 60-tal
Skådespelare George Kennedy, Diane Baker, Leif Erickson, Howard St John, Joan Crawford, Rochelle Hudson, John Anthony Hayes, Edith Atwater, Mitchell Cox

DrVergerus
2019-03-01
Fenomenal! Joan Crawford är så vanligt lysande! Väldigt tät.
dudson
2013-07-19
En av dom bästa täta svartvita mystery/thrillern jag sett. otroligt tät&välgjord film som man dras med i totalt! den här filmen kan mäta sej med vilken Hitchook film som helst" slutet är helt fantastiskt..
100tonvalspäck
2013-04-04
Fantastiskt långtråkig och överspelad. Slutet är grädden på moset, herregud vad fånigt.
haajen
2010-09-19
Jag ÄLSKAR det här, länge sedan jag skrattade så mycket. Crawford är helt fantastisk, storyn är helgalen och hela filmen är bara så camp! "No, it was AN ASYLUM!!!!!!" Klockren klassiker:)
GrandMaster_E
2009-02-22
HAHAHA!
DanielMott
2008-09-25
Välgjord thriller med Joan Crawford i toppform och en skön twist.
solon
2008-09-19
Castle var verkligen ämnad för den här genren. Trots en ganska förutsägbar historia blir man helt indragen.
misterchips
2008-04-13
Lite för bra för kalkonstatus, alldeles för dålig för någon annan status ...
Mikka
2008-01-05
Stark trea! Snyggt gjord med bra skådespelare.
DivineAmore
2007-02-18