2.2

Stranded

Den första bemannade expeditionen till Mars – ett samarbete mellan NASA och ESA – är nästan framme vid sitt mål. Men en katastrof inträffar: landningsmodulen kraschar mot planetens yta och bara fem av de sex astronauterna överlever. Alla inser omedelbart att situationen är kritisk. Det tar minst tre år för ett räddningsteam att komma fram, men astronauterna har bara luft, bränsle och mat för några månader. De räknar igenom sina resurser och inser att det bara finns en möjlig lösning: tre måste dö för att två ska överleva.

Originaltitel Stranded: Náufragos
Alternativ titel The Shelter
Regissör María Lidón
Manus Juan Miguel Aguilera
Genre Drama, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Vincent Gallo, Maria de Medeiros, Joaquim de Almeida, María Lidón, Danel Aser, José Sancho, Johnny Ramone

Halofreak92swe
2015-03-22
Intressant idé, mestadels uselt genomförande. Kassa skådespelare, lagom fula effekter och väldigt långtråkig och meningslös fram till sista halvtimmen. 2-.
2013-10-06
Med Mission To Mars och Red Planet att konkurrera med under samma tid var det förståeligt att den här hamnade i skymundan. Här ligger de psykologiska aspekterna i fokus och det är knappast ett rymdäventyr man sitter och tittar på. Lite intressant i all sin enkelhet, men blir ändå trist i slutändan.
Scooter634
2013-09-27
Jag kunde inte ens se klart filmen. Och jag brukar inte stänga av trots att den är dålig.
arruba
2011-11-30
Spännande film om den intressanta men för oss mystiska planeten mars. Skådespelet tillhör den sämre graden men stämmningen och känlsan av att vara "ensamma" på den röda planeten lyckas verkligen få oss underhållna.
GinNTonic
2010-08-19
Fantastiskt dålig på alla sätt. Får en tvåa ändå enbart för att den faktiskt blev en aning intressant mot slutet och för att jag är alldeles för svältfödd på filmer om Marsexpeditioner.
Bazookaa
2009-09-18
När jag sätter en etta på den här filmen, är de nästan att jag behöver höja mina andra ettor till tvåor.
jeremy_jones
2009-09-16
òtroligt usel i sin uselhet. pinsamt agerat och oengagerat.
Kebaben
2009-08-14
Usla skådespelare i en rätt ful film.
Partybwal
2009-03-31
Jag brukar sätta betyg efter hur väl produktionen utnyttjat sin budget, dvs stora hollywoodfilmer har högre krav på sig att leverera bra film, medan indiefilmer lättare kan få högt betyg av mig om de är charmiga. Här har vi nåt slags kvasi b-film med halvkända skådisar så som Vincent Gallo, "Who's motorcycle is this"-bruden från Pulp Fiction, och skurken i Desperado, men dialogen känns dubbad och läppsynket stämmer inte alltid, och några av skådisarna levererar bland de sämsta skådisinsatser jag sett. Tyvärr. Hade låga förväntningar med de visade sig vara skyhöga jämfört med vad som levererades.
cristian81
2009-03-04