2.3

Strange Magic

En saga om troll, älvor och imper som möts för första gången, och de konsekvenser och förvirringar denna kulturkrock orsakar.

Originaltitel Strange Magic
Regissör Gary Rydstrom
Manus Gary Rydstrom, David Berenbaum, Irene Mecchi
Genre 2010-tal, Animerad, Familjefilm, Fantasy, Musikal
Skådespelare Evan Rachel Wood (röst), Alan Cumming (röst), Maya Rudolph (röst), Kristin Chenoweth (röst), Alfred Molina (röst), Peter Stormare (röst), Sam Palladio (röst), Bob Einstein (röst), Elijah Kelley (röst), Meredith Anne Bull (röst), Llou Johnson (röst)

HerrNenne
2017-01-20
Avgrundspinsam. Som något som försöker likna en film. Animationen är rätt bra men resten är pinsamt låg kvalitet.
theFeber
2016-04-11
Man får köpa att detta är en animerad musikal, och betygsätta därefter. Storyn är inte jätteoriginell, men har å andra sidan ett viktigt budskap. För sin målgrupp blandas detta med en stor dos humor och sköna karaktärer. Det är fina animationer och lagom spännande. Riktigt roliga figurer höjer stundtals stämningen.
DrJW
2016-02-14
Handlingen har en intressant idé men den var ingen vidare genomförd och de är dryg att de är sång nummer varannan sekund, ta en paus emellan! De är väldigt få sånger som är skrivna för den här, resten är en jukebox-musikal. Dock så var animeringen snygg, speciellt den mörka skogen.
Hanness
2016-02-01
Härlig film.
Rixn
2015-06-28
Håller med både Bratislavov och _Rille_.
_Rille_
2015-06-17
För mycket sång och ingen vidare story. Snyggt animerad dock.