2.2

Strangers with Candy

Baserad på kritikerrosad serie om den 46-årige föredetta missbrukaren och kåkfararen Jerri Blankwho som återvänder till skolan för att få en nystart i livet.

Originaltitel Strangers with Candy
Regissör Paul Dinello
Manus Paul Dinello, Stephen Colbert, Amy Sedaris
Genre 2000-tal, Komedi
Skådespelare Amy Sedaris, Stephen Colbert, Paul Dinello, Deborah Rush, Carlo Alban, Maria Thayer, Chris Pratt, Matthew Broderick, Sarah Jessica Parker, Philip Seymour Hoffman, Ian Holm, Allison Janney, Joseph Cross, Justin Theroux, Kristen Johnston, Dan Hedaya

Spaderfyra
2015-12-25
Väldigt långt mellan skratten (om det över huvud taget blev några). En misslyckad film med klena insatser av skådespelarna.
gubbenviktor
2015-03-01
Varning: Akta er som ögat för denna film. Frrrrrrrruktansvärt dålig. Hur man lyckades få med tre riktiga kändisar till birollerna är ett mysterium. Luras inte av att filmtipset lagt in den briljanta Napoleon dynamite bland "liknande filmer". Den här är ljusår ifrån den. Jag orkade tjugo minuter av denna och jag var inte ens nära att skratta en enda gång.
2014-12-03
En film som levererar en bisarr men också väldigt finurlig och intelligent humor. Det är riktigt bra skrivet och Amy Sedaris visar här att hon verkligen är en av de få riktigt roliga kvinnorna. Filmen kommer också med en hel del kända skådisar i biroller eller vad sägs om Oscarsbelönade Phillip Seymour Hoffman. En film fylld med härliga karaktärer. 3+
jonbo
2014-06-02
Stundtals är det absurt roligt, men mellan dom stunderna är det inte mycket till film.
tilapia
2014-03-06
En 46-årig strulig ex-knarkare kommer ut från kåken och får för sig börja om sitt liv där det började gå snett med droger, hor och busliv, och gå om high school. Återanpassning till samhället efter ett halvt liv bakom lås och bom är dock som bekant inte så enkel - särskilt inte om man är en dödsföraktande osympatisk idiot som inte kan ta hand om sig självt. Där har vi synopsis till den här rullen, som nog egentligen är rätt kass som 90 minuter välsvarvad komedi beräknad, men som ändå har nåt avigt och apart som jag kan uppskatta. Tonen är rå och konstig på ett sätt som varvar mellan att kännas uppfriskande och bara plumpt. Trots att fler skämt missar målet än träffar rätt fick jag mig ändå ett par goda fniss, särskilt av Stephen Colberts elaka, uppgivna vetenskapslärare, som lär ut kreationism och är gay på bildläraren. Också en otippad film för en Philip Seymour Hoffman-roll. Han spelar sin tacklösa roll som om han vore regisserad av Paul Thomas Anderson... Sammantaget en "dålig" film som slank ner lätt och kunde ses med viss behållning. Har inte sett Comedy Central-serien som var förlaga till filmen skall tilläggas. Kan tänka mig att konceptet hade funkat bättre som en småskev, under-radarn serie än en långfilm.
AlbinWesley
2014-02-18
Jag har inte sett serien. Hade jag gjort det hade det kanske varit annorlunda. Nu räddas den av roligheter som gick att räkna på en hand, samt lite bra folk man gillar. Men inte bra, nä.
Gregorbug
2013-11-11
Jag skäms över det faktum att jag såg hela filmen!
Morwenna
2013-05-21
Jag vill bryta den här filmen och krossa den till smådelar, så dålig är den.
jeremy_jones
2012-12-27
Colbert är väldigt rolig här, men som film håller det ju inte för fem öre. (2/6)
2012-01-26
Med så många skådisar och baserat på en "kritikerrosad" serie så hade jag förväntat mig... ja, någonting annat om man säger så.