2.4

Straw Dogs

Manusförfattaren David Sumner flyttar tillsammans med sin fru till hennes hemstad i södern. Där, medan de glider allt längre ifrån varandra, blir en konflikt med invånarna mer och mer hotande för dem.

Originaltitel Straw Dogs
Regissör Rod Lurie
Manus Rod Lurie
Genre Thriller, 2010-tal
Skådespelare James Marsden, Kate Bosworth, Alexander Skarsgård, James Woods, Dominic Purcell, Rhys Coiro, Billy Lush, Laz Alonso, Willa Holland, Walton Goggins, Anson Mount, Drew Powell, Kristen Shaw

Zebulonm
2019-11-07
Nja. Slutet håller den på en tvåa. Men resten e inte värst.
RustyFilm
2019-09-16
En av Alexander Skarsgårds tidiga stora Hollywood roller (kanske den första). Han gör bra ifrån sig, men utseendemässigt funkar han inte i skurkrollen Charlie. Filmen når inte några större höjder trots att det är vackert filmat och mängder av kreativa våldsscener. Vi blir helt enkelt inte engagerade och har ingen karaktär att hysa sympati för. Har noterat att det här är en ”remake” av en 70-tals film med samma namn. I 70an är miljön brittisk istället för amerikansk småstad och huvudrollen (David) spelas av Dustin Hoffman. Låter intressant kanske nått att sätta på ”watchlist”.
Natosh
2016-07-09
Filmen är olidlig. James Marsden är olidlig.
2016-02-09
Särskilt överraskande är den inte. Jag uppskattar ändå personporträtten, detaljerna och den invävda humorn/ironin. Spelet där vissa drag genast leder till respons och kanske rent av blir helt avgörande för händelseutvecklingen.
Tatty
2016-02-04
Jösses, vilken spännande film med Alexander Skarsgård som gör rollen jätte bra tillsammans med James Marsden fast James var lite tråkig. Skarsgård är så grym!!
Galivan
2014-07-30
Mer provocerande än originalet, allt är så övertydligt. Man blir trött på Skarsgård. Osmakligt.
Körsbär
2014-07-30
En riktigt bra film som visar att smarthet går före muskler o "gunpower" kreativiteten var bra på slutet. Överraskande bra film! En liten rolig detalj är att vattnet gick för tjejen då vi tittade på denna film :D hahaha förevigad!

2014-07-27
Jag har precis gjort det olagliga i att se en remake före originalet. Remaken är verkligen inget speciellt för sin tid, som säkerligen originalet var, men faktum är att jag inte riktigt kan tröttna på den typen av film där människor får nog och agerar. Skarsgård är riktigt obehaglig.
LacombeLucien
2014-04-21
Svårt att faktiskt säga vilken som är bättre. Men gillar nog Hoffman mer i rollen. Ändå sevärd. Samma grej med att alla karaktärer är osympatiska, vissa mer än andra bara.
jlam
2014-04-17
Ingen tvekan om att den här tjänade på att göras om i nutid. Längesedan man levde sig in i en final så totalt.