2.2

Street Fighter Alpha

En mörk kraft hotar förtära den berömde kämpen Ryu, som får besök av en sedan länge försvunnen yngre bror. Samtidigt försöker en galen vetenskapsman utvinna denna kraft för sina egna mål.

Originaltitel Street Fighter Zero
Regissör Shigeyasu Yamauchi
Manus Reiko Yoshida
Genre 90-tal, Anime, Action, Fantasy, Science Fiction, Animerad
Skådespelare Tomomichi Nishimura (röst), Kane Kosugi (röst), Kazuya Ichijô (röst), Yumi Tôma (röst)

ted_the_one
2010-09-16
Jag är ingen anime eller Street Fighter kille men denna är ändå ganska sjyst. Dock hade mer story och finpolering inte suttit helt fel.
Mareld
2008-04-09
Jag letade mycket efter något som kunde hjälpa den. Ett tag såg Sakura ut att kunna vara lite kul nog för en tvåa. Men icke, sista timmen ska vi köra tråkryo med jättefötter som laddar eldbollar istället.
Trüffelschwein
2008-03-08
Virrig handling, fult animerad och enorma fötter. Riktigt usel. Satt och väntade på att den skulle ta slut.
abbenisse
2008-03-07
lite för osammanghängade och allmänt kass...
Vargmåne
2008-02-28
Detta var en klar besvikelse med vad man hade förväntat sig av en street fighter film när man såg framemot att se den när den kom ut. Den kommer inte alls upp i klass med street fighter II - the animated movie. Dessutom har flera karaktärer från SF II the animated movie ersatts med alphakaraktärer som Akuma, Rose, Birdie och Rolent för att nämna några, vilka i sig är bra och inte direkt att klaga på men ändå. Vidare kan nämnas att denna filmen inte är tecknad/ritad som den andra utan är i alpha-stil istället som mer är riktig animé jämfört med SF2, vilket i sig är väldigt snyggt, men just i denna är karaktärerna lite överdimensionerade, tex fötterna. Ser ut som dom har fått påssjuka på vissa kroppsdelar som dom svällt upp *s*. Tycker tv-spelet street fighter alpha är mycket bättre än filmen. Men det är trots allt en street fighter film och den funkar väl att se men så vidare bra och spännande är den tyvärr inte. Den får en mycket svag trea bara för att jag älskar street fighter.
Kaysow
2007-12-26
Satta bara och väntade på att den skulle ta slut nån gång.
Sarlac
2007-03-01
Alla jävla "Titta mamma jag laddar en eldboll i femtioelva minuter för att kasta på nån"-scener är ju löjeväckande usla. Handlingen är dessutom helt värdelös och likaså animationerna. En stenhård etta
BLOWNBIRD
2006-06-14
skit skit o åter skit
Mercurion
2006-01-05
JÄTTEDÅLIG!
FilmGuden
2005-12-14
Börjar medelmåttigt, men ter sig mer och mer som skräpfilm. Som dessutom bygger på en ointressant mordärniserad spelserie av mästerverken. Flertalet av karaktärerna man minns är petade. Bla Blanka och Bison. Och ett ganska sjukt slut.