2.8

Street Kings

En polis mördas och hans kollega Ludlow ger sig ut på en intensiv jakt för att finna mördarna. Han stöttas av sin mentor och chef Wander men när bevisen pekar mot Ludlow själv tvingas han ensam lösa mordet för att rentvå sitt namn.

Originaltitel Street Kings
Regissör David Ayer
Manus James Ellroy, Kurt Wimmer, Jamie Moss
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Keanu Reeves, Forest Whitaker, Chris Evans, Hugh Laurie, Amaury Nolasco, Jay Mohr, Terry Crews, John Corbett, Cedric the Entertainer, Naomie Harris, Common, Game, Martha Higareda, Noel Gugliemi, Kenneth Choi, Clifton Powell, Michael Monks

Skapad 2019-11-13 av crawler
I ”Street Kings” första scen vaknar snuten Tom Ludlow (Keanu Reeves) med kläderna på, sträcker sig omedelbart efter tjänstepuffran och staplar ut till badrummet där han kräks i toaletten. På...   Läs mer »

Skapad 2019-11-10 av Rollywood
Street Kings är en actionspäckad polisfilm som ligger snäppet närmare verkligheten än många andra amerikanska polisfilmer. Dock har man överexponerat skottlossningar och slagsmål som i så må...   Läs mer »

Raimo_1985
2020-07-01
2000-tals videovåld / 6:an-killfilm med lite udd, eller vad man ska säga. Starkt godkänt, klart underhållande, men mest mord på mord på mord.
92axha10
2018-08-19
Mörk och stämningsfull men det saknas något.
AsianDawn
2018-07-27
Det mesta i den här filmen har jag sett förut, men sällan så här välförpackat.
Andreas_
2018-05-21
Ännu ett mörkt polisdrama skrivet av mästaren James Ellroy som är grym på att skriva polisdrama/thrillers och regisserat av David Ayer som är duktig på att just regissera dessa mörka dramas om korrupta snutar, Ayer skrev ju även manuset till Training Day och gjorde även Harsh Times som är riktigt bra, efter det har det dock gått mest utför i andra genrer. Denna film är dock bra och välgjord med en Keanu Reeves i högform som även är som klippt och skuren för huvudrollen om en stenhård snut som har lätt för att kliva över gränserna, till sin partner får han den sympatiske Diskant som spelas av Chris Evans som även han gör en bra roll, sen har vi även namn som Forest Whitaker som chefen och Hugh Laurie som en IA snut som är dom på spåren. Filmen är helt klart bättre första gången man ser den utan att veta utgången, detta är min andra gång jag ser den och med slutet i vetskap så sjönk betyget något men den har åldrats väl och håller stabilt än idag. Skulle gärna se Keanu Reeves i mer såna här roller faktiskt. Betyget blir ändå en riktigt stark 3:a med en andra titt.
2017-08-03
Den här var ju bra.
Rele
2017-07-13
En action med många mord och många korrupta poliser. Spännande och underhållande film, men annorlunda handling. Jag ger en trea.
AlaRegularis
2015-02-10
Lite Training Day, lite The Shield om än inte i klass med dessa. Lite väl förutsägbar, men på det stora hela en stabil rulle.
2014-12-27
En film som lyckas underhålla under tiden man ser den men som faller ur minnet otroligt snabbt därefter. Det är en film som aldrig kommer hamna i min samling och några större ansträngningar för att se om den kommer jag inte göra men dykler den upp på TV om några år så kanske man tar sig en titt. Trots att filmen desutom är förutsägbar så underhåller den dock för stunden.
RichardEk
2013-07-17
Förutsägbart men ett bra hantverk. Genom att veta att Ellroy står bakom manus blir det lätt att förutsäga vad som ska hända. Samtidigt är det väl få manusförfattare som kan göra berättelserna så cyniska som Ellroy, och cynismen samt actionsekvenserna är filmens behållning. Välgjorda polisfilmer utspelandes i Los Angeles kan man inte få för lite av.
WillyV
2013-07-02
Som nämnt, helt okej. Snygg, våldsam och underhållande. Men helt utan den finess som kronjuvelen i genren, LA Confidential, har. Keanu är uthärdlig här, men är ju långt från en Crowe eller ens en Pearce.