3.6

Street Mobster

Isamu Okita är en gatugangster som älskar att slåss. När ett rivaliserande gäng försöker ta över hans område hämnas han genom att döda deras ledare, för det åker han in i fängelse i fem år. När han väl kommer ut upptäcker han att hans gamla gäng inte är fullt lika starka som när han åkte in. Med hjälp av en avhoppad gangster försöker han få ordning på sitt gäng och få tillbaka sitt gamla område.

Originaltitel Gendai yakuza: hito-kiri yota
Alternativ titel Modern Yakuza: Outlaw Killer
Regissör Kinji Fukasaku
Manus Kinji Fukasaku, Yoshihiro Ishimatsu
Genre Action, Kriminalare, 70-tal
Skådespelare Bunta Sugawara, Noboru Ando, Mayumi Nagisa, Asao Koike, Noboru Mitani, Nobuo Yana

Zebulonm
2018-08-14
Helt ok.
Mekong
2014-07-13
Såg den på ett flyg hem från Tokyo, möjligt att det gjorde att den kändes bättre. Jag gillade det skarpt. Hårt och våldsamt, och grymma japanska 70-talsmiljöer.
daniel77
2013-04-10
Kanske berodde det lite på den rätt kassa dvd-utgåvan (brittiska Eureka), men jag upplevde den inte alls som så stilsäker som Yakuza Papers-filmerna. När inte heller storyn är speciellt vass (Bunta går mest omkring och är dryg) blir det inte mycket till njutning.
foppa99
2010-03-01
att han har på sig finbyxor, trenchcoat o flipflops e ju värt 5
wyldmammoth
2008-10-30
Började väldigt bra men intresset för storyn och karaktärerna dalade allteftersom, och filmen blev enformig. Snygg och cool annars.
distinkt
2008-09-02
vansinnigt
XenoMorph
2006-06-28
Mycket spännande, gripande och brutal film. Bra skådespelare.
Bomkia
2006-06-09
Hårt av Bunta och ett riktigt bra slut. 4-
Nervegas
2005-10-16
Ligister mot yakuza. Kompromisslösa män gör upp i ultrarealism. Det blir inte bättre än såhär. Buntas rollprestation är otrolig, Fukasakus regi mästerlig.
Czechflash
2005-09-02
En välgjord yakuzafilm med snyggt foto och klippning som känns fräscht än i dag. Ligger på mellan en stark trea och svag fyra. Bunta är cool och slutet är bra, men lite allvarligare med ännu bättre musik hade gjort susen.