2.9

Streetfighter

Under depressionen i USA försörjer sig Chaney på att delta i illegala boxningsmatcher. Han når framgången när han får hjälp av promotorn Speed.

Originaltitel Hard Times
Alternativ titel The Streetfighter
Regissör Walter Hill
Manus Bryan Gindoff, Bruce Henstell, Walter Hill
Genre Drama, Action, 70-tal
Skådespelare James Coburn, Charles Bronson, Jill Ireland, Margaret Blye, Strother Martin, Michael McGuire, Felice Orlandi, Edward Walsh, Bruce Glover, Nick Dimitri, Robert Tessier

Raimo_1985
2020-01-13
En riktig gamla skolans machofilm med gamla skolans machosnubbar och inga kvinnor i några betydande roller. Bronson och Coburn är så skarpa så bioduken smulas sönder i småbitar. Coburns rollfigur läcker ut lite osäkerhet och lite mörker. Men mest flinar han.
fisk0
2020-01-12
Övertygande miljöer, ljudtekniskt bra, ganska fina slagsmål och hyfsade skådespelarinsatser. Saknade helt någon slags dramatisk spänning dock. Filmens konflikt hade varit så lätt att undvika, och "skurkarna" överraskade aldrig.
2015-01-11
Walter Hills regidebut får jag en rak, enkel och okomplicerad historia med stämningsfulla miljöer i New Orleans och fin tidsanda. Charles Bronson levererar stor närvaro, Jill Ireland är galet fin och James Coburn äger filmen med sin snabbsnackande och patetiska men älskvärda karaktär "Speed". 3+
Kubrick
2013-11-26
Bra fightscener, bra Bronson och Coburn, resten är inget vidare, tomt.
Spook
2012-08-30
varför översätta den här till streetfighter!? bronson är bara för cool!
dudson
2012-04-15
Stark film om en fattig boxares öde.Challe Bronson kunde verkligen fightas! och Couburn är bra som vesslig promotor.stabil 3a..
Jonas77
2012-03-23
Charles Bronson spelar ofta i filmer som inte ens når nivån B-film men är även med i några riktigt bra, som denna. Ovanlig handling också, om en streetfighters leverne.
felipesmaland
2010-10-03
bra. känns som en om av hollywoods senare fighting filmer är en remake av denna.. klart värd att se...
3DDaniel
2009-03-19
Bronson är hård som granit. Coburn är charmig han med. Sköna fightingscener och så får man inte glömma Bronsons kommentar när en kvinna frågar honom hur det är att slå ner någon. Han svarar: It makes me feel a hell of a lot better than it does him.
jimmyringo
2008-09-25
Charles Bronson har jag alltid gillat! Streetfighter är ett bra tidsfördriv. Coburn är också härlig som lynnig promotor.