2.7

Strip Nude for Your Killer

En svartklädd skepnad med motorcykelhjälm förföljer och avrättar fotomodeller, Magda Cortis försöker att lista ut vem som är mördaren. Frågan är om hon hinner göra det innan hon själv faller offer för den maskerade galningen...

Originaltitel Nude per l'assassino
Regissör Andrea Bianchi
Manus Massimo Felisatti
Genre Mysterium, Skräck, Thriller, 70-tal
Skådespelare Edwige Fenech, Nino Castelnuovo, Femi Benussi, Solvi Stubing, Erna Schürer, Amanda, Franco Diogene

haajen
2018-12-23
Hejdlöst usel men just därför lite underhållande. Alltid fascinerande att se en film som denna som INTE skulle kunde ha gjorts idag.
dudson
2014-10-12
En av dom mest sleazigaste giallo filmerna jag haft nöjet att stifta bekantskap med. Sen är den där slemmiga fotografen en mil stolpe i giallo genren!) Fastän Strip nude for your killer inte alls kommer upp i samma vassa klass som t.e.x Argentos eller Fulcis giallos gör så är den helt klart värd att ha i sinn samling" 2+
2014-02-18
Ännu en skittråkig giallo. Kassa mord, filmteam synligt i speglar, trist musik, dryga karaktärer, ointressant historia. Men massor av naket och Edwige Fenech - kan vara värre... (5+/15)

2012-04-12
Naket. Sex. Våld. Gedigen hets-sleaze från gamle hederlige Andrea Bianchi, som utan pretentioner gör det han kan bäst.
schramm
2011-07-14
Kvinnorna är slampiga och korkade. Männen är äckliga. Morden är brutala. Det här är verkligen giallon som tar allt till det mest extrema. När man väl kommer över Nino Castelnuovo´s misshandel mot Edwige Fenech (som inte är ett dugg roligt att titta på) så finner man en ganska okej historia blandat med lite Bianchi-galenskaper. Generös trea mycket pga dess dumhet!
Vitus
2010-11-21
mjukporr men riktigt stilig sådan.

2008-07-26
Här snackar vi sleaze asså! :D 7.5/10
3DDaniel
2007-06-23
Lite spännande som en giallo ska vara. men det har helt klart gjorts bättre giallos
idd
2006-12-11
såg den med riktigt dåligt ljud, men bortsett från en del sköna scener är det mest långtråkigt å alldeles för sleazigt för min smak.. helt ok men klart överskattad giallo..
Moj
2006-09-03
Mer naket än handling, inte för att det säger så mycket med tanke på hur mycket naket det är i den :)