2.6

Stryker

Filmen utspelar sig i en mörk framtid. Efter det stora atomkriget är vatten en bristvara som olika gäng krigar om. Den knallhårda framtidskovbojsaren Stryker drivs dock inte av törst utan av ett personligt vendetta till den onde klanledaren Kardis, som mördat hans fru. Stryker slår ihop sig med några stolta män, framtidsamasoner med pilbågar och motorcyklar samt ett gäng fillipinska dvärgar för att hitta en beryktad vattenkälla samt krossa Kardis skräckvälde en gång för alla...

Originaltitel Stryker
Alternativ titel Savage Dawn
Regissör Cirio H Santiago
Manus Howard R Cohen, Leonard Hermes
Genre 80-tal, Action, Science Fiction
Skådespelare Steve Sandor, Andrea Savio, Mike Lane, William Ostrander, Tony Carreon, Corey Casey

stgurgel
2017-05-15
Finfin rulle. Bland mycket annat är jag förtjust i det truckiga och trista kameraarbetet under biljakterna. Slagsmålskoreografin är också fantastisk.
2017-04-22
Jag fick Will Ferrell-vibbar av vår hjälte, men inte desto mindre är det coolt när han langar upp sin M60. Annars är rätt anonym P-A som visst har gott om både fart och våld, men usel klippning och hoppig story. Santiago har gjort bättre.
zonk
2016-03-24
Ojojoj, vilket raffel! Fullt ös, våld, geggel, komiskt usla ondingar, lågbudget-jawas, amazoner i amerikansk fotbolls-skydd, big bad med krok-hand, ofantliga lurv-lejonmanar, bandanas, nitar, läder, gimp-outfits, den här filmen har allt!
dudson
2015-12-18
Härligt våldsam after the world is fucked film. Läckra pök. Små munk dvärgar. Och en skäggig svettig hjälte som ordnar biffen med en M60.
menschenfeind
2010-05-04
Helt ok fillipinsk PA med trevlig musik.