3.6

Stulna år

Susanna skickas till ett mentalsjukhus efter ett självmordsförsök. Hon hamnar på en avdelning för kvinnor, där var och en har sitt speciella problem. Där blir hon god vän med den provocerande sociopaten Lisa.

Originaltitel Girl, Interrupted
Regissör James Mangold
Manus James Mangold, Lisa Loomer, Anna Hamilton Phelan
Genre Drama, Biografi, 90-tal
Skådespelare Winona Ryder, Angelina Jolie, Clea DuVall, Brittany Murphy, Whoopi Goldberg, Jared Leto, Vanessa Redgrave, Elisabeth Moss, Angela Bettis, Jeffrey Tambor, Kurtwood Smith, Ray Baker, Joanna Kerns, Jillian Armenante, Drucie McDaniel, Travis Fine

Skapad 2019-12-04 av Stygga-Vargen
En gång i tiden fanns det en videobutik som hette Anderssons Video och där spenderade man mycket tid och pengar under början av 00-talet. En hel del av filmerna man hyrde där hör idag till mina a...   Läs mer »

päronanton
2018-04-28
Ett mästerverk! Älskar den! Jag säger bara Ryder & Jolie! Vilka skådespelerskor!
fabbe86
2017-11-27
Stark film. Jag blir berörd. Men då är jag också en sucker för historier som tar outsiderns sida.
wiberga
2017-08-15
Denna film greå verkligen tag i mig. Otrolig på många sätt. Vacker, hemsk, underbar.
TheHerminator
2017-05-19
Världens finaste katt! Helt klart en trea!
RustyFilm
2016-12-10
Historien som ligger i botten för filmen är för svag. Det hela bygger på en grupp tjejer som är inspärrade på ett mentalsjukhus. Var och en har en tydligt utmejslad karaktär och symtom. Berättelsen lär vara sann och det känns inte på något sätt omöjligt. Beteendet hos dessa tjejer kan man hitta på närmare håll än ett mentalsjukhus
AddeColciago
2016-10-31
En Gökboet fast om unga tonårstjejer istället. Kändes väldigt engagerande medan jag såg den, fast nu efteråt undrar jag om den inte var lite väl formulär i sin uppbyggnad. Jag väljer att kalla det för effektivt berättande istället. Bra skådespelare!
Krantzylvania
2016-09-24
Den var inte direkt dålig, jag väntade bara på att den skulle börja i 2 timmar.
2016-07-23
Väldigt välspelad film! En av mina stora favoriter!
HansMoleman
2016-05-28
Angelina Jolie gör en bra roll - Winona Ryser likaså. Tyvärr ser jag inte filmens budskap. Blir lite seg. Svag trea.
supermancover
2016-05-07
Igenkänningsfaktorn är hög. Excellenta repliker och sinnessjukt (pun intended) bra skådespelare. Winona är vackrare än någonsin och Angelina är ofattbart bra i denna. Brittany Murphy är ej att förglömma. Välspelad, välregisserad och jag kan inte annat än att ge den en femma.