2.8

Sture och Kerstin forever

Den handlingskraftige socialdemokraten Sture har just blivit prostataopererad och känner att hans vanligtvis så kraftfulla liv är på upphällningen.

Originaltitel Sture och Kerstin forever
Regissör Tova Magnusson
Manus Soni Jörgensen
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Sven Wollter, Ulf Brunnberg, Tomas Bolme, Johannes Kuhnke, Sven Ahlström, Vanna Rosenberg, Lena Strömdahl, Aksel Morisse, Lil Terselius, Shebly Niavarani, Lena B Eriksson, Lena Nilsson, Basia Frydman

2019-11-19
2010-10-21
Vikkken söööt film!
chris_lambert_
2010-04-17
träffade mitt i prick. Riktigt vacker liten film.
KillerPutte
2010-04-16
(rek.3) Molin känns långt borta, och skådespeleriet övertyger inte. Dock finns en del utrymme för skratt.
AddeColciago
2010-04-15
Varför görs det inte fler svenska filmer som handlar om vanliga vardagsting? Det är vardagsångest vi hanterar bäst eftersom vi är så upp till öronen fyllda av det. Sture och Kerstin når inte ändå fram, men är ändå en riktigt trevlig och varm berättelse som är omöjlig att tycka illa om. Brunnberg är fantastisk!
zazken
2010-04-15
Rolig, tänkvärd och riktigt trevlig, dessutom är Brunnberg klockren. Se!
Kortfilm
2010-04-13
Inte riktigt min cup of tea. En av de sämre Molinska skrönorna.
QuiNonStultus
2010-04-13
Naaaaaw!! ^.^ Jättesöt! Mer sånt här åt svenska folket! Bra skådespelarprestationer, ett manus med humor och poäng, och inte en deckare! En stilsam mysrulle. Vad kan man önska sig mer?!