2.9

Styrka 10 från Navarone

Under andra världskriget får major Mallory och sprängämnesexperten Miller, veteraner från attacken mot ön Navarone, i uppdrag att hitta och likvidera en tysk agent som har infiltrerat jugoslaviska partisaner. De båda skickas med "Styrka 10" under befäl av överste Barnsby, en specialstyrka med ett hemligt uppdrag.

Originaltitel Force 10 From Navarone
Regissör Guy Hamilton
Manus Robin Chapman
Genre Action, Krig, 70-tal
Skådespelare Harrison Ford, Robert Shaw, Barbara Bach, Edward Fox, Franco Nero, Carl Weathers, Richard Kiel, Alan Badel, Michael Byrne, Angus MacInnes

Skapad 2019-11-27 av AddeColciago
Kanonerna på Navarone kom 1961 och handlade om ett krigstrött gäng på uppdrag att eliminera ett par kanoner som ställt till problem för de allierade. 17 år senare tyckte producenter och filmbol...   Läs mer »

2017-10-30
FabianBom
2017-10-10
en barndoms favorit, en av de bästa WWII,samt bland de bästa från MCClean
Mat1az
2016-12-02
Häftig och fartfylld gammal pärla som nästan glömts bort. Här har vi storslagna explosioner (kolla flygattacken alltså) och snyggt utförda specialeffekter - varav vissa med splattervarning (dekapiteringen av tyska pansarvagnsgeneralen). Till på det har vi Robert Shaw och Edward Fox i sitt esse. och HARRISON FORD! och Richard Kiel (Jaws från James Bond). och Franco Nero! Och... ja the list goes fucking on alltså. Skön blandning av smålarvig humor (som ändå funkar) och rätt brutala scener (som ovanämnda flygplansbombningen och dekapiteringen). Även om det i grunden är aningen enkelt och väldigt "by the book" så är underhållningen ständigt på topp!
Halofreak92swe
2016-11-06
Mycket bättre än ettan, om det nu räknas som en uppföljare. Man kan lugn se denna utan att ha sett The Guns of Navarone. Spännande, fartfylld krigsfilm med humor och snygga modell-effekter.
Harford
2014-10-08
Larvig 70-talskrigsfilm som det är svårt att veta om man ska skratta åt med flit. Töntigt och illa gjort på många sätt. En resväska med ett oändligt innehåll är nog det löjligaste. Pajasen Richard Kiel är som vanligt omöjlig att ta på allvar. Macleans storhetstid var sedan länge över när han skrev den här.
bnfalkenberg
2013-12-29
Kanske inte lika dålig som alla säger men en bra bit från orginalfilmen. Har svårt för det brittiska larviga skämtandet hela tiden. Min favorit är Franco Nero, alltid Franco Nero.
92axha10
2013-08-22
En bra uppföljare till en av mina favoriter. Shaw, Fox och Ford är alla lysande. Lite utdragen ibland men i det hela en underhållande rulle.
Gigi1943
2013-03-06
Den här var riktigt riktigt bra och ju mer jag tänker på den ju bättre blir den, gav först en stark trea men så här några dagar efteråt blir det en FYRA!. Underhållande utan att vara larvig, spännande utan att man bet på naglarna och även om man kanske misstänker efter en stund vartåt det barkar så blev slutet inte bara överraskande utan också HÄFTIGT, klart sevärd!
ClintanTheKing
2013-01-09
En aning underskattad faktiskt. En bra uppföljare, helt klart. Ford och Shaw, Fox och Weathers gör det riktigt bra. En bra krigsfilm som trots allt inte når ändå upp till 4:an, men en stark 3:a iaf.
Xenox
2012-07-05
Inte lika bra som Kanonerna på Navarone, men ändå en sevärd film.