2.5

Styv i korken

Dutch skjutsar hem sin flickväns son från hans internatskola, utan att ana vad han egentligen gett sig in på.

Originaltitel Dutch
Regissör Peter Faiman
Manus John Hughes
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare JoBeth Williams, Ethan Embry, Ed O'Neill, Christopher McDonald, Ari Meyers, Elizabeth Daily, L Scott Caldwell, Kathleen Freeman

jonbo
2017-01-15
Howard Hughes repeterar sig själv i manuset. Hade funkat lite bättre om Ed O'Neill inte är sådan gräslig skådespelare.
2014-11-20
Här ligger John Huges endast bakom manuset och jag gillar faktiskt denna filmen och det beror främst på en skådis, Ed O'Neill. Alla minns vi väl honom som Al Bundy från komediserien "Våra värsta år". Här är han riktigt kul och väldigt bra och även killen som spelar sonen fungerar och samspelet mellan den är riktigt kul.
ziferN
2012-12-07
Småcharmig och underhållande liten film som fungerade att kolla på men den var inte särskilt rolig trots att filmen fick mig att skratta någon gång. Filmen lyfter sig dock under den andra halvan då filmen blir plötsligt mycket bättre, då man känner sig mera involverad, man känner även av ett starkare band mellan Ed O'Neill och sonen och det blir bättre, dramatiskt sätt. Filmen bjuder även på ett litet fint slut, men väntat. Stabil trea.
federico033
2011-12-25
Ja, gissa hur den kommer sluta
Saikano
2007-04-09
På gränsen till en 2:a, men jag är så snäll så den får en svag trea. Den var lite halvt jobbig..
soulie
2007-02-09
ganska dålig men ändå underhållande
TheMeatGrinder
2007-02-06
Kass recension där. Har ej sett filmen borde man det? Den där recensionen finns ju på ett 10 tal andra filmer..
Pelli
2004-10-18
håller med fluffis, egentligen en 2:a.. men men.. den är ju underhållande..
Fluffis
2003-01-04
Den här är en 2:a om det inte vore för Ed O'Neill, som enligt mig används på tok för lite. Killen är hur kul som helst!