3.3

Su-ki-da

17-åriga Yu är kär i Yosuke, en pojke i hennes klass som spelar gitarr vid floden varje dag. Han spelar samma låt varje dag, och den fyller Yus hjärta med glädje, men även med sorg, då hon vet att han är förälskad i hennes syster. När systern hamnar i koma bryts kontakten mellan de två, men 17 år senare möts de igen i Tokyo, och känslorna börjar komma tillbaka hos Yu, men även hos Yosuke.

Originaltitel Su-ki-da
Regissör Hiroshi Ishikawa
Manus Hiroshi Ishikawa
Genre 2000-tal, Drama, Romantik
Skådespelare Nao Omori, Hidetoshi Nishijima, Aoi Miyazaki, Maho Nonami, Ryô Kase, Sayuri Oyamada, Hiromi Nagasaku, Eita

Horibe
2013-08-04
Alldeles för överhypad!! Jag har ingenting emot långsamma filmer men denna film gav mig ingenting. Kändes väldigt tom och abstrakt!
ilkka
2012-11-09
Fin poetisk film. Rena avskalade bilder, knapphändig dialog och nästan bara miljöljud. En minimalistisk höjdare.
väggar
2012-09-30
Lite obekväm när saker faktiskt händer, hemskt trevlig i övrigt när karaktärerna bara sitter och gör ingenting.

2012-05-01
Detta är en mycket bra film med stort plus för skådespeleriet, miljöerna, musiken och så vidare. Tycker andra halvan är lite bättre kanske men första delen har en del magiska scener oxå och hela storyn knyts ihop fint på slutet...stabil till stark 4a blir betyget!
Lyma
2010-04-02
jeg liker Hidetoshi Nishijima og Hiroshi Ishikawa veldig godt, så måtte jeg se filmen. Som Tokyo Sora er filmen svært stille og tankefull- med et melankolisk bildspråk.
HerrNenne
2009-07-04
Alldeles för seg för mig. Fick anstränga mig för att hålla koncentrationen på filmen faktiskt.
wyldmammoth
2008-05-30
Härligt med nära och hela tiden påtagligt miljöljud. Det plus fotot och skådespelet är himla bra!
Cumlin
2008-03-20
Jag älskar såna här slags filmer. Gillade filmens mörka stämning och hur det hela kändes så realistiskt. Försökte förrut att se Hiroshi Ishikawas Tokyo Sora men pallade knappast en timme innan jag somnade. Men efter att ha sett den här så ska jag kanske se klart den.
uCj
2007-11-22
Jag har en svaghet för minimalistiskt drama, dvs i de fall när man lyckas pricka precis rätt. Jag gillar hur man kan se Aois karaktär kastas mellan hopp och förtvivlan, i synnerhet i en viss scen, och allt beroende på subtila och väldigt vaga, svårtolkade signaler som killen ger. Killen är ju i sin tur inte säker på vad han vill. Den del som utspelar sig när dom är vuxna är helt ok det med, men inte det som gör filmen.
lezhdraka
2007-04-01
Jag tyckte egentligen inte det var något speciellt med filmen. Jag gillade kameraarbetet och skådespeleriet var fint men filmen berörde mig inte det minsta