2.3

Submission of a Woman

Ett gift pars helgplaner blir våldsamt avbrutna av en galning som attackerar både mannen och frun, medan deras dotter och hennes barnvakt blir tvingade att titta på. Detta tills att den unga flickan blir våldtäktsmannens nästa offer. Efter attacken söker dotterns moder hämnd på våldtäktsmannen.

Originaltitel Al calar della sera
Regissör Alessandro Lucidi
Manus Alessandro Lucidi
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Daniela Poggi, Gianluca Favilla, Anna Orso, Paolo Lorimer, Cecilia Luci, Andrea Ward

answai
2012-04-01
Uppenbart har den som skrev beskrivningen inte sett filmen. I vilket fall; är en dålig italiensk dussinthriller, finns ju gott om dem. Karaktärerna beter sig allmänt konstigt och historien är ganska osannolik. Å andra sidan finns det något intressant i hur mannen uppenbarar sig, att det sker så öppet. Något som står i kontrast till det annars så vanliga och utdragna "stämningsbyggandet", med dess klichéartade hoppatilleffekter. Samma rakhet finns också i den explicit uttalade sensmoralen, vilket både ter sig sig lite fjantigt som ärligt.