2.4

Subway Serial Rape

En kvinna blir våldtagen på tunnelbanan utan att någon av de andra passagerarna gör något. För att få dem att skämmas går hon ut med det i TV. Det fanns dock någon annan i tunnelbanevagnen som inte vill bli igenkänd - en man som stulit en stor mängd knark från yakuzan.

Originaltitel Chikatetsu Renzoku Reipu
Regissör Shûji Kataoka
Manus Shûji Kataoka
Genre 80-tal, Kriminalare
Skådespelare Mami Fujimura, Hiromi Saotome, Shirô Shimomoto, Ren Ôsugi, Akira Okamura, Eri Ishizaka

zonk
2015-10-05
Alltför ofta blir man tyvärr påmind om att det här är en väldigt dum film, trots kompetent foto och bitvis riktigt nice soundtrack
2015-09-25
Kunde ha blivit något riktigt hårdkokt, men blev mest massa trosgnidande. Glimmar till flera gånger, men helheten vacklar. (6-/15)
JeremyClarkson
2015-08-16
Mami Fujimura bär upp den här filmen med sin bländande skönhet och övertygande skådespel. De för 80-talet obligatoriska sviniga punkarna som driver runt gör också sitt.
menschenfeind
2010-02-03
Trevlig musik och bra foto. Handlingen är också rätt intressant. Hade nog varit ännu bättre om våldtäktsscenerna kortats ned lite. Känns lite som om det kunde vara en mindre extrem film av Hisayasu Sato (som regissören Kataoka f.ö. skrivit minst ett manus åt).