3.1

Sucker Free City

Vi följer tre unga män från tre olika etniska grupper och deras liv i problemområdet Hunter's Point i San Francisco. En vit familj flyttar in i huset mittemot V-Dubs lokal. V-Dub är det ledande gänget i statsdelen, som roar sig med att trakassera familjen och makera för andra afroamerikanska grupper att det är dom som bestàmmer i kvarteret. Samtidigt försöker en uppkommling i den kinsesiska maffian att samla in pengar från en kinesisk restaurangägare.

Originaltitel Sucker Free City
Alternativ titel S.F.C
Regissör Spike Lee
Manus Alex Tse
Genre Drama, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Ben Crowley, Ken Leung, Anthony Mackie, Darris Love, John Savage, George Cheung, Lamont Bentley, Kathy Baker, Laura Allen, T V Carpio, James Hong, Omari Hardwick, Marguerite Moreau, Judy Pace

Metheuz
2012-07-28
Gillade den här mer än Do the right thing faktiskt. DTRT kändes lite svamligare medans Sucker free city hade en mer realistisk prägel.
KyLLo
2012-06-26
En tv-film som inte är speciellt intressant. Långt ifrån sköna "Do the right thing". En stark tvåa eller svag trea.
Blink182
2010-12-22
Jag gilla den här filmen skarpt
MagnumSharp
2009-06-29
Synd att det aldrig blev en tv serie av det.
gaffatejp
2009-06-09
Håller med ezeikel och jag gillade den faktiskt väldigt mycket
M_Hedman
2009-06-09
Var ganska trött och tänkte somna till filmen, men jag fastnade för den och det slutade istället med att jag slöt ögonen då eftertexterna börjat rulla. Fint foto och välgjord. Antingen en svag 4a eller stark stark 3a.
yrkeschaufföre
2009-02-22
Lite rörig. men välspelad.
Jonte02
2009-02-22
Snygg och välgjord film med riktigt bra skådespelare som verkligen lyckas underhålla. En fyra är inte mer än rättvist.
ezeikel
2008-01-11
Klassisk Spike lee joint.