1.5

Suddenly

Fyra lönnmördare utger sig för att vara Secret Service-agenter för att beslagta ett hus där änkan Ellen bor. Hennes hem är nämligen en utmärkt sniperposition för att kunna mörda presidenten, när han är på besök i den lilla staden.

Originaltitel Suddenly
Regissör Uwe Boll
Manus Raul Inglis
Genre Thriller, 2010-tal
Skådespelare Dominic Purcell, Ray Liotta, Erin Karpluk, Michael Paré, Tyron Leitso, Haig Sutherland, Ed Anders, Cole Coker, Don MacKay, Garry Chalk, Brendan Fletcher, Steve Bacic

StureStenhög
2019-12-08
Inte Uwes sämsta film direkt, men kanske hans mest anonyma, men så fick han tydligen rycka in i sista stund som en räddare i nöden också. En hyvens kille är han. Att allt är inspelat på 12 dagar sätter sina spår dessutom, man får ju inte känslan av att de har lagt mer tid än nödvändigt på någonting överhuvudtaget. Scenariot är inte så dumt annars, och originalet med Frankie Boy är ganska bra, men här blir det aldrig speciellt rafflande, och karaktärerna beter sig lite för korkat överlag. Attentatsmännen är dock helt tydligt ett gäng framtida Trump-väljare, så där visar Uwe ändå att han visste vad som var på gång. Jag är för övrigt usel på att bedöma människors ålder, men nog är skådisen som spelar ungen ganska uppenbart äldre än 11 år? Jaja, det är iaf duglig underhållning i kategorin standardthriller
2014-04-17
Slö thriller/drama med en påtaglig känsla av tv-produktion. En intrig man sett hundra gånger förut och i samma kostym. Ingen typisk sunkig Bollfilm heller, bara trist.
karlmats
2014-02-19
Uwe what are you doing? Har du spelskulder? Heroinmissbruk? Om du så desperat behöver pengar kan du väl starta en kickstarter eller nåt, så här lågt ska du väl inte behöva sjunka? Det känns i alla avseenden som en ointressant tv-film fast med mycket sämre regi och manus. Det är nästan så att man tror att de bakom filmen faktiskt har försökt men inte kan bättre för det finns inte en tillstymmelse till självdistans eller humor här. Fy fan va jävla dåligt, fy på dig Uwe! Ingen Uwe-faktor att tala om heller förutom den sedvanliga ironiska patriotismen men det är bara så jävla dåligt så man baxnar.
Gr3veN
2013-12-16
B-filmskungen Uwe Boll och B-filmsprinsen Dominic Purcell, vad förväntade jag mig :)