2.3

Suddenly Naked

Utåt sett är 39-åriga Jackie York en framgångsrik författare. Vacker och ensamsående. Men under ytan finns en bitter, sexuellt otillfredsställd, kvinna som längtar efter en man. När hon väl finner kärleken är det i en 20 år yngre kollega.

Originaltitel Suddenly Naked
Regissör Anne Wheeler
Manus Elyse Friedman
Genre Komedi, Romantik, Drama, 2000-tal
Skådespelare Wendy Crewson, Peter Coyote, Joe Cobden, Emmanuelle Vaugier

RustyFilm
2016-12-10
Det här är en behagfull romantisk historia med fyndig intrig och ibland är det även väldigt rolig. Filmen spelas av för mig helt okända skådespelare men som gör bra ifrån sig. Tror det är Canada producerat. Beaktansvärt och bra.
2014-11-20
Detta är en av de filmerna som man ibland ser utan att egentligen kunna förklara varför. Det är inte en film man älskar men ändå finns det något som gör att man tittar till slutet. I detta fallet var det nog Wendy Crewson attraktiva rollfigurs personlighet som lockade. Filmen visar en skön öppenhet och det känns som man tittar på normala människor. 2+
yrkeschaufföre
2009-12-05
Den var väldigt tråkig men de sista 10 minuterna räddade den till en stark tvåa.
tarroja
2008-06-12
Vägde mellan tvåa och etta. Den var inte bra helt enkelt.
yplantin
2007-01-28
Kan inte hitta något som tilltalar mig i den här filmen.
trailer
2007-01-28
Skönt soundtrack och personifieringsvarning... :) Dramaunderhållning på topp!
WederLight
2006-07-08
Det som lyfte filmen var de imellanått bra och sköna dialogerna. Gillade när det citerades eller lästes i filmen men resten minns man inte ens. Den får ändå en 2a, tack vare den bitvis bra dialogen.
ezeikel
2006-07-08
Som salmon säger ung. Gillar vissa av hennes ironiska utfall men tycker mindre om slutet.
acceptchaos
2006-07-08
skön dialog. "feel good-film" när det är som bäst.
silfo
2006-07-08
Hygglig film. Bra dialog, men förutsägbara komplikationer.