2.3

Suicide Squad

Ett gäng fängslade superskurkar samlas och förses dem de kraftfullaste vapnen regeringen kan uppbringa. De skickas sedan iväg på uppdrag att besegra en fiende som sägs vara oövervinnlig. Underrättelseofficeren Amanda Waller har bestämt att den enda lösningen är en grupp av omaka och förkastliga individer utan något att förlora. Gruppen inser dock snart att de inte blivit utvalda för att lyckas utan för att få skulden när de misslyckas.

Originaltitel Suicide Squad
Alternativ titel Task Force X
Regissör David Ayer
Manus David Ayer
Genre Action, Fantasy, Science Fiction, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Will Smith, Margot Robbie, Jared Leto, Cara Delevingne, Joel Kinnaman, Viola Davis, Jai Courtney, Jay Hernandez, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Karen Fukuhara, David Harbour, Ike Barinholtz, Scott Eastwood, Shailyn Pierre-Dixon, Common, Adam Beach
Betygsantal 2069

päronanton
2020-02-01
Andra gången jag ser den! Margot Robbie! Wow!
Djason
2019-02-19
Margot Robbie är filmens höjdpunkt punkt och slut.
HerrNenne
2018-10-06
Alla pengar och all vilja som ligger bakom den här filmen som ska vara en del i deras stora satsning.. Och så väljer dom att ha slutfighten inte bara i mörker, utan i en dimmig rökstorm i ett skyfall också för att man absolut inte ska få gotta sig i det. Haha, kom igen, seriöst. Deadshot är riktigt bra, och Harley Quinn är ofta bra, men dippar ofta in i fanservice som känns pålagd. Men den missar hela tonen, plotten är hastad och fokuserar på fel saker, och man bryr sig inte om karaktärerna. Ett misslyckande. OCH! det misslyckade soundtracket.. Att försöka få varje scen att bli episk med en välkänd låt blir... kaka på kaka på kaka, bara larvigt. Innan fem minuter har gått har vi fått ungefär lika många "episka" populärkulturella välkända låtar som ska sätta tonen för karaktärerna. Är det det enda sättet du kan, Ayer? Nolla.
vonadel
2018-06-26
Så var det då äntligen dags att se denna bespottade film. Till en början kändes det som att, nä detta är nog ännu en film som fått oförtjänt kritik. Men, efter tag kändes det som att det bara var att sälla sig till den skaran av kritiker. Alldeles för tunn story. Lite taskigt för Robbie som gör en så bra prestation. 4/10
drbond
2018-05-12
Kära fimtipset följare, se ej denna. Man blir bara förbannad
gaskammarvalse
2018-04-07
Nej tack
Harford
2018-03-02
Överdrivet skådespeleri från de flesta, och ett väldigt dåligt manus gör att det här blir en riktig kalkon. Det känns som om någon sett en Läderlappenfilm på LSD innan han skrev manus. Musiken passar ovanligt dåligt in. Margot Robbie är den enda som är värd att se, hon är en riktig sceen stealer.
bnw
2018-02-05
Den skulle vara ganska ingenting utom Harley. Hon äger precis hela filmen.
Zingostar
2018-01-13
Trodde filmen skulle vara OK. Men tyvärr ännu en film med obegriplig handling. Uruselt skådespeleri .
NoWireHangers
2018-01-07
Redan från början känns hela storyn rätt meningslös. Ett Dirty Dozen av superhjältar/superskurkar sänds på ett meningslöst och ointressant uppdrag. Filmen misslyckas alltså med att fånga intresset redan från början, och sen blir det aldrig bättre, bara sämre med ett riktigt rörigt manus. Kändes länge som den borde få en tvåa men det betyget känns svårmotiverat eftersom underhållningsvärdet är närmast obefintligt och jag mest satt och väntade på att den skulle ta slut. Den här filmen är klart sämre än medelmåttig.