3.2

Sully

Den 15 januari 2009 fick världen uppleva "miraklet på Hudson" då kapten Chesley "Sully" Sullenberger landade ett nödställt flygplan på floden och räddade därmed livet på de 155 passagerarna. Men samtidigt som han hyllades av allmänheten och media så pågick det en undersökning kring fallet som kunde förstöra både hans rykte och karriär.

Originaltitel Sully
Alternativ titel Miracle on the Hudson
Regissör Clint Eastwood
Manus Todd Komarnicki
Genre Drama, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Tom Hanks, Aaron Eckhart, Laura Linney, Mike O'Malley, Anna Gunn, Jamey Sheridan, Ann Cusack, Jane Gabbert, Molly Hagan, Holt McCallany, Chris Bauer, Patch Darragh, Valerie Mahaffey, Max Adler, Sam Huntington, Christopher Curry, Jeffrey Nordling
Filmnummer 120394

SmokingBianco
2020-07-04
Filmen är ett starkt historiskt dokument och ett välspelat drama av Hanks och Clintan i sina essen. Clintan är mycket trogen FAA-kulturen och flygindustrins sedvanliga häxjakt på piloter; varken ett pilotrykte eller karriär är värt miljarder. Han är också pilothantverket trogen.
RockSnack
2020-05-31
Den betyder säkert mycket för den som har en personlig koppling till händelsen. Jag känner ingenting. Fint skådespel från alla parter, men det är väl allt.
dudson
2020-05-10
Varm film som berör. Hanks är gudagiven i sin roll. Blir förbannad på hur myndigheterna försöker jävlas med en sån Amerikansk hjälte. Sanslöst/
Zebulonm
2019-11-12
Mycket bra.
okidoki
2019-07-12
Gastkramande och fantastisk prestation av Hanks.
Albion
2019-07-06
En helt otrolig händelse som förstås förtjänar en film. Och det blev väl en ganska oklanderlig film, tillrättalagd som folk vill ha den och Tom Hanks gör en fin gestaltning och sådär, but yet... Betyget blir en 3;a
Rele
2019-02-23
En sevärd biografi. Hanks är väldigt duktig skådespelare och Clintan har lyckats framkalla känslan av Sullenbergers landning och alla viktiga händelser före, under och efter landningen. Jag ger en fyra.
Rele
2019-02-23
En sevärd biografi. Hanks är väldigt duktig skådespelare och Clintan har lyckats framkalla känslan av Sullenbergers landning och alla viktiga händelser för, under och efter landningen. Jag ger en fyra.
Jamesa
2018-08-20
Älskar ju Clintan, men här kan han inte göra mycket åt det hela. 45 min dokumentär hade räckt, för historien är ju ändå värd att veta. Men detta är segt och Hanks trumpar sig i sömnen igenom manus. Snabba pengar för honom, men djupdyk i hans filmrepertoar.
PSH-BOZO
2018-03-19
Tom Hanks är ju som alltid stabil och på pappret är den här storyn intressant. I verkligheten blir det dock lite monotont. Gillar dock hur Clintan har valt att framställa storyn och att berättandet inte är helt kronologiskt. Men helheten blir bara okej, varken mer eller mindre.