Sunday School Musical

Zach och Aundrea är bästa vänner och ledare för kyrkans ungdomskör och ser fram emot att delta i delstatstävlingen. Men när Zachs mamma blir arbetslös flyttar hans familj och han börjar på en ny skola. Där blir han vän med Savannah och blir medlem i hennes kör. Samtidigt har Aundreas kyrka ekonomiska problem och hennes kör hotas att läggas ner.

Originaltitel Sunday School Musical
Regissör Rachel Goldenberg
Manus Rachel Goldenberg, Ashley Holloway
Genre Drama, Musikal, 2000-tal
Skådespelare Candise Lakota, Krystle Connor, Mark Hengst, Chris Chatman, Robert Acinapura, Kesha Ealy

Skapad 2019-12-08 av JanneN
”Årets mest inspirerade musikal” står det på DVD-fodralet. Varför inte? Ungdomarna var ju mycket bra och det kanske ger inspiration till andra körer och eventuella blivande filmmakare. - Faktu...   Läs mer »

2017-10-25
JanneN
2013-07-10
Helt godkänd! En lite tunn story men ungdomarna gjorde jättebra i från sig. Det är dom som får hela trean. Att det är religiös musik stör mig inte för då skulle jag ju inte kunna lyssna till "When The Saints Go Marching In" eller andra religiösa låtar. Måste påpeka en kuriositet: I "High School Musical" heter huvudpersonen Troy och tolkas av Zachary (Zac Efron). Huvudpersonen I "Sunday School Musical" heter Zachary. Det fattas bara att skådespelaren hette Troy.
danneman84
2011-08-14
Nja, så där våldsamt bra var den ju inte... Men inte så fruktansvärt illa vart det ju inte heller. Lite pinsam emellanåt men lite smårolig ibland.
Björktorp
2010-03-07
Hmm, gick den här filmen ut på att lura kunderna att det var Highshool musical de skulle få se?