1.8

Sune i fjällen

Sune upptäcker att hans älskade Sophie ska åka till fjällen med snygga sportkillen Santos. Då övertygar han hela familjen Andersson att följa med, trots att de varken har råd eller kan åka skidor. Sune lyckas nämligen lura pappa Rudolf att fjällresan redan är betald ? av inga mindre än Sophies familj. Väl på plats delar familjerna stuga, något som visar sig vara lättare sagt än gjort, medan Sune har ett mål: att vinna tillbaka Sophie.

Originaltitel Sune i fjällen
Regissör Gustaf Åkerblom
Manus Hannes Holm, Sören Olsson
Genre Komedi, Familjefilm, 2010-tal
Skådespelare William Ringström, Anja Lundqvist, Morgan Alling, Julius Jimenez Hugoson, Erik Johansson (II), Frida Hallgren, Julia Dufvenius, Kajsa Halldén, Feline Andersson, Hanna Elffors Elfström, Kalle Westerdahl, Malte Gårdinger, Bonn Ulving

finkan
supermancover
2020-01-17
Stark etta.
2019-05-28
Ännu sämre än "Grekland" och "Bilsemestern", men är för harmlös för en etta. Dessutom bjuckar den på ett fåtal småskratt. (4/15)
NoWireHangers
2019-03-04
Filmen hade varit bättre om det fanns nåt roligt i den.
Rele
2018-12-30
En dålig film. Betyget blir en svag etta:
WillyV
2018-12-17
Klart den är skit. Men småcharmig skit.
wasteoftime
2018-01-31
Nu har jag sett alla de nya Sune-filmerna, och kan konstatera, att även om jag är långt ifrån målgruppen, är det inte så illa som man gärna vill tro. Jag tror till och med att om jag hade varit i målgruppen hade jag tyckt att det var fantastiskt. I alla fall stora delar. Det finns helt klart inslag som är roliga ,och saker som får mig att skratta. Det hade jag inte förväntat mig, och jag undrar om inte detta är den bästa filmen de fick till. Det känns konstigt att säga, men jag tror faktiskt att filmen får en tvåa, något den kanske inte helt förtjänar, och något som den eventuellt blir av med vid en betygsrevision. Men tills vidare får den fasiken en tvåa. Även om det är med en liten brasklapp.
2017-09-20
Skrattretande film när man är van vid Sunes sommar.
Applekingen
2017-02-12
Precis som i Sune i Grekland räddar de fina miljöerna filmen.