1.7

Sune på bilsemester

Tjejtjusaren Sune och hans familj åker på roadtrip genom Europa. Målet är en liten by i Sydtyrolen där mamma och pappa Andersson upplevde sin smekmånad för 20 år sedan. I byn bor inte bara Sunes drömtjej utan också en konstnär som skulle kunna göra familjen rika som troll. Allt de behöver är hans signatur. Vad skulle möjligtvis kunna gå fel?

Originaltitel Sune på bilsemester
Regissör Hannes Holm
Manus Hannes Holm, Sören Olsson, Anders Jacobsson (I)
Genre Komedi, Familjefilm, 2010-tal
Skådespelare William Ringström, Morgan Alling, Anja Lundqvist, Hanna Elffors Elfström, Julius Jimenez Hugoson, Julia Dufvenius, Erik Johansson (II), Feline Andersson, Kajsa Halldén, Kalle Westerdahl, Frida Hallgren, Claudia Galli, Bonn Ulving

Skapad 2019-10-25 av Surftheworld
Familjen Andersson är tillbaka! Denna gång med siktet inställt på Tyrolen. Tyvärr blir resan inte speciellt roande, framför allt inte för den vuxna publiken. Genom ett samtal med en konstexper...   Läs mer »

BjörnBandhund
2021-10-02
Lite orättvist bespottad, här finns ju ändå en del som är genuint roligt. Klart bättre än de andra nya Sunefilmerna. Tveksam trea.
finkan
2021-01-27
Gillade denna
Hanness
2019-08-25
Efter ett par minuter tog det slut.
2019-04-29
Kanske marginellt bättre än Grekland. Bilsemestern är åtminstone en ny film, medan Grekland mest var en blek remake på Sunes sommar. (5+/15)
larsen1976
2019-01-14
En av dom sämre filmerna i serien...
2017-09-20
Skrattretande film när man är van vid Sunes sommar.
Applekingen
2017-02-12
Småskrattade under de första 20 min men sen blev det bara pinsamt dåligt.
2004Orre
2017-02-11
En mycket svag tvåa. Jag hatade filmen i stort sett, men jag gillade när de var på Stena Line.
Tatty
2017-01-22
Faktiskt bra och rolig än vad jag förväntade mig.
wasteoftime
2017-01-02
Det ska erkännas att det här var inte alls så illa som jag hade förväntat, en klar uppgradering från Sune i Grekland. Filmens stora behållning är Morgan Alling, som givetvis inte är någon Peter Haber, men han är faktiskt riktigt bra. Tyvärr är ju varken manus eller flertalet andra övriga insatser i närheten, och vi ska väl inte säga att Morgan Alling är utmärkt, men han är bra. Det funkar, och som en familjefilm med barn i åldrarna runt Sune och Håkan (6-11??) borde det funka ypperligt. Men för mig, nja. 0,3 på SH-skalan.