2.4

Sune vs. Sune

När Sune ska börja fyran möts han av en chock. En ny kille sitter på hans plats, och han är allt som Sune vill vara. Inte nog med det, han heter Sune också, och det är ju verkligen ingen bra start på fyran. Sune måste använda all sin list för att inte Sophie ska lämna honom och välja den nye Sune. Samtidigt känner Håkan att hans storebror håller på att sugas upp i de vuxnas tråkiga värld, pappa Rudolf får en ålderskris och vill säga upp sig för att satsa på musiken och mamma Karin blänger avundsjukt på nya Sunes perfekta mamma och hennes ännu mer perfekta bil. Välkommen till familjen Andersson!

Originaltitel Sune vs. Sune
Regissör Jon Holmberg
Manus Jon Holmberg, Daniella Mendel-Enk
Genre Familjefilm, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Elis Gerdt, Baxter Renman, Tea Stjärne, Fredrik Hallgren, Sissela Benn, Lily Wahlsteen, John Österlund, Marie Robertson, Shima Niavarani, Sven Björklund, William Spetz, Gunilla Nyroos, Joakim Sikberg, Sander Rosvall, Leo Artborg, Pamela Cortes Bruna

TheHorrorfan
2019-05-25
Bättre än förväntat. Jag var underhållen.
NoWireHangers
2019-04-25
Bättre än de tre senaste filmerna, men ändå väldigt medelmåttig. Inte i närheten av Sunes jul och Sunes sommar. Väldigt klyschigt och all ”komik” bygger på att karaktärerna beter sig idiotiskt för att de är sjukligt ytliga och rädda för att folk ska se ner på dem för att de tex inte har en lyxbil. Det blir mest löjligt och såna karaktärer är också ganska svåra att sympatisera med. 2
2019-04-24
Alltså, mycket som är riktigt dåligt, men den är lite charmig och sådär. Svag tvåa.
2019-04-09
Bättre än de tidigare Sune-filmerna, dock så klart inte Sunes sommar. Men filmen är inte bra för det. Karaktärerna känns fortfarande stela och stereotyper, dock är filmen rätt snyggt filmad...
callusis
2019-04-08
Sämre än väntat.
mazquara
2018-12-15
bättre än väntat, välgjord och mkt humor även för vuxna
myslas
2018-12-10
Riktigt underhållande med massor av karaktärer man bara måste älska och dessutom finfin dialog. Sissela Benn är den bästa Sune-mamman någonsin.
Jompalompier
2018-11-28
Härlig familjefilm som passar både stora och små! På gränsen till en fyra för min del, hade man varit liten hade man nog älskat den.