3.1

Sunes sommar

Det är sommar och Sunes familj har planer på att åka till Grekland. Men pappa Rudolf surar över att hans fiskesemester tycks gå om intet.

Originaltitel Sunes sommar
Alternativ titel Sune's Summer
Regissör Stephan Apelgren
Manus Sören Olsson, Stephan Apelgren, Anders Jacobsson (I)
Genre Komedi, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Andreas Hoffer, Peter Haber, Carina Lidbom, Gabriel Odenhammar, Nina Almlöf, Lars Väringer, Tina Johnson, Pär Ericson, Robert Gustafsson, Nils Moritz, Anna von Rosen, Carl Magnus Dellow, Gaby Stenberg, Anne-Li Norberg, Göran Gillinger

Skapad 2019-12-03 av m86
Sören Olsson och Anders Jacobsson berömda sagofigur Sune gick som julkalender på SVT 1991 under namnet \"Sunes jul\". TV-serien blev en enorm succé att författarna och regissören Stephan Apelgre...   Läs mer »

Skapad 2019-11-16 av Stygga-Vargen
När jag var liten så hade vi den här filmen på VHS och det här var en av filmerna som kördes mest på tiden - och jag tycker faktiskt att den är precis lika bra idag som den var då. Idag har j...   Läs mer »

Albion
2024-01-27
För tramsigt för min smak och Peter Haber fungerar inte för mig. Betyget blir en 2;a
softpyramids
2023-08-19
Dem nya Sunes Sommar filmerna är obetydliga DEN HÄR är ett tidlöst feel-good mästerverk oavsett kategori och de kommer från en filmperson som ser allt mellan himmel och jord jag ser den från och till med släkt och sykonbarn och den i mitt ycka har inte åldrats hade jag bara fått ta med 5 filmer att se på en öde ö hade den här varit med annars hade jag glömt den.
picklessmulan
2023-07-30
En Riktig Klassiker. Peter Haber är Sveriges bästa skådis
Rune2000
2023-07-18
En underhållande och charmig men daterad komedi som funkar för stunden men lämnar inget större intryck. Peter Habers roll som Rudolf är bland de roligaste komiska karaktärer jag någonsin har sett i en svensk film.
Dream
2023-05-05
Var roligare för typ 15 år sen än vad den är nu. Till och med Jönssonligan har åldrats bättre än detta.
sodomiten
2023-05-05
Jag såg faktiskt den här filmen på bio då i början på 90-talet. Då tyckte jag att den var ganska rolig, men vid en omtitt nu 30 år senare var det inget vidare. Lite mysig kanske på sin höjd men inte särskilt rolig. Det mest bestående är att dottern Anna i familjen ser mycket äldre ut än 14år.
2017-11-04
Ungen som spelar Sune är mer än värdelöst skådespelare, men det blir en 4 tack vare: Peter Haber, Carina Lidbom, Gabriel Odenhammar som lyfter upp hela filmen
Ful_fisk
2017-09-26
Håller än hög klass! Mycket rolig, härlig och varm. Bättre än kalendern enligt mig, och fylld med klassiska scener och repliker. Kan vara den främsta svenska familjekomedin någonsin, faktiskt! Och Peter Haber gör sitt livs roll.
2016-07-24
En av favoritfilmerna när man var barn och den står sig än idag! Denna brukar jag se varje midsommarafton!
Angeliana
2014-12-29
som alla andra säger: nostalgisk klassiker :)