3.1

Sunes sommar

Det är sommar och Sunes familj har planer på att åka till Grekland. Men pappa Rudolf surar över att hans fiskesemester tycks gå om intet.

Originaltitel Sunes sommar
Alternativ titel Sune's Summer
Regissör Stephan Apelgren
Manus Sören Olsson, Stephan Apelgren, Anders Jacobsson (I)
Genre Komedi, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Andreas Hoffer, Peter Haber, Carina Lidbom, Gabriel Odenhammar, Nina Almlöf, Lars Väringer, Tina Johnson, Pär Ericson, Robert Gustafsson, Nils Moritz, Anna von Rosen, Carl Magnus Dellow, Gaby Stenberg, Anne-Li Norberg, Göran Gillinger

Skapad 2019-12-03 av m86
Sören Olsson och Anders Jacobsson berömda sagofigur Sune gick som julkalender på SVT 1991 under namnet \"Sunes jul\". TV-serien blev en enorm succé att författarna och regissören Stephan Apelgre...   Läs mer »

Skapad 2019-11-16 av Stygga-Vargen
När jag var liten så hade vi den här filmen på VHS och det här var en av filmerna som kördes mest på tiden - och jag tycker faktiskt att den är precis lika bra idag som den var då. Idag har j...   Läs mer »

2017-11-04
Ungen som spelar Sune är mer än värdelöst skådespelare, men det blir en 4 tack vare: Peter Haber, Carina Lidbom, Gabriel Odenhammar som lyfter upp hela filmen
Ful_fisk
2017-09-26
Håller än hög klass! Mycket rolig, härlig och varm. Bättre än kalendern enligt mig, och fylld med klassiska scener och repliker. Kan vara den främsta svenska familjekomedin någonsin, faktiskt! Och Peter Haber gör sitt livs roll.
2016-07-24
En av favoritfilmerna när man var barn och den står sig än idag! Denna brukar jag se varje midsommarafton!
Angeliana
2014-12-29
som alla andra säger: nostalgisk klassiker :)
MartyWilson
2014-09-21
En härlig klassiker med total mysfaktor!
Adeoo
2014-06-10
Absolut den bästa svenska filmen enligt mig, det finns ingen svensk film som är lika rolig som denna! Vet inte hur många gånger jag har sett den, finns så många roliga & klassiska scener. Rudolf är den roligaste svenska karaktären utan tveka! 8/10
justcelsius
2013-12-27
peter h. är ju sjukt rolig. resten är väl sådär.
NoWireHangers
2013-09-01
Fyran är väl delvis pga nostalgi, men den håller än. Många klockrena skämt. Enastående ensemble med Haber i toppform.
schramm
2013-07-24
Jajamensan! Barndomsklassiker som håller än idag.
RadioSaga
2013-06-02
Mysig klassiker! Har sina brister, räddar inte världen från alla problem men ger en goda skratt och "men hjälp..!" stunder. Tackar Sune och hans värld för bra underhållning under ens barndom!