2.3

Sunset

Under inspelningen av en film om den legendariske Wyatt Earp, upptäcker skådespelaren Tom Mix att den riktiga Wyatt Earp ingår i produktionen som teknisk rådgivare. Mix och Earp blir goda vänner, och när ett mord sker så beslutar de sig för att fånga mördaren.

Originaltitel Sunset
Regissör Blake Edwards
Manus Rodney Amateau, Blake Edwards
Genre Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, Western, 80-tal
Skådespelare Bruce Willis, James Garner, Malcolm McDowell, Mariel Hemingway, Kathleen Quinlan, Jennifer Edwards, Patricia Hodge, Richard Bradford, M Emmet Walsh, Dermot Mulroney, Joe Dallesandro, Andreas Katsulas

fridenpaden
2017-09-30
Intressant. Hade ingen aning om att Earp var i Hollywood. Den här filmen är förstås påhittad men den fick mig att läsa på.
jonbo
2013-07-01
Garner har alltid känts för präktig och Willis är inte bra om det är lättsamt.
2011-08-04
Ganska bra underhållning ändå, och det finns faktiskt en hel del att gilla här. Att göra film på Earps tid i Hollywood är en bra idé, och Garner och Willis är ett bra radarpar samtidigt som McDowell känns perfekt i sin roll. Att man försöker väcka liv i film noir-genren med en historia som utspelar sig i gamla Hollywood uppskattar jag också, noir-stämningen sitter dessutom riktigt bra i vissa scener. Men tyvärr känns det här som en film som vill göra lite för mycket, och det funkar därför aldrig riktigt som en sammanhängande enhet. Earp och Mix känns verkligen osmidigt inslängda i en historia där de inte alls hör hemma egentligen, det går därför inte riktigt att ta storyn på allvar ens inom filmens ramar, samtidigt som komedi-inslagen tillhör filmens svagaste delar. Filmens upplösning är dessutom direkt usel, så även om jag hade ganska trevligt när jag såg den här rullen, så kan det inte bli mer än en stark tvåa
Bomkia
2006-09-29
Smårörig hollywood-deckare vars enda höjdpunkter är den humorn Willis för med sig. 2a.