3.1

Sunshine

Femtio år in i framtiden börjar solen att dö och därför också jorden. Ett team av astronauter skickas iväg för att återuppliva solen men uppdraget misslyckas. Sju år senare skickas ett nytt team upp för att fullfölja uppdraget och de är nu jordens sista hopp.

Originaltitel Sunshine
Regissör Danny Boyle
Manus Alex Garland
Genre Thriller, Äventyr, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Rose Byrne, Cliff Curtis, Chris Evans, Troy Garity, Cillian Murphy, Hiroyuki Sanada, Mark Strong, Benedict Wong, Michelle Yeoh, Chipo Chung (röst)

Skapad 2019-12-18 av JollyBob
Jag hade hört enormt mycket gott om filmen Sunshine och den var en tipsad 4:a för mig på filmtipset. Jag såg givetvis till att lura med en intet ont anande vän och se denna film på bio i helgen....   Läs mer »

Skapad 2019-10-29 av westost
Solen håller på att slockna, jorden är täckt av snö och vårt solsystem sjunger på sista versen. Utsikterna för överlevnad mörknar ytterligare när den påkostade expeditionen med uppdrag att...   Läs mer »

Engravadlax
2021-01-01
Jag har sett nästan 500 scififilmer, och den här, imo, är en av de bästa. Det röriga slutet till trots!
Supernaut
2020-05-01
Det känns verkligen som att den här filmen önskar att den vore en gripande filosofisk film, men den når inte i närheten. Dålig plot, dåligt tempo, ointressanta rollfigurer och mest medioker. Rätt snygg produktionsdesign bitvis dock!
vonadel
2019-10-15
Att jag inte minns så mycket av denna film är ju inte ett så bra tecken. Dröjer iofs lite för länge innan jag skriver in här. Lite spännande story, men tydligen lite dåligt förvaltat. 5/10
Bomkia
2018-09-08
Vi har sett den här typen av filmer förr, en grupp människor på ett rymdskepp och saker går fel. Småstel och relativt få överraskningar, men bra skådespelare och atmosfär. 3a.
hakuna
2018-09-02
Jag hade säkert tyckt den var bättre om jag såg den när den kom men idag fallerar den totalt.
Jamesa
2018-02-15
Tråkiga karaktärer, för det mesta obegripligt. Noll känsla.
Roswall
2018-01-27
Första halvan är lovande, men sen tappar den helt och hållet! Både i redigering och berättelsen överlag.
Larsson4
2017-11-06
Helt ologisk film, tråkiga och opersonliga karaktärer, förvirrande handling, jag får inte ihop allt riktigt. Och sen byter den helt genre i slutet och blir en helt annan slags film!! Nej nej nej!!
BrutusBeefcake
2017-04-09
Börjar riktigt bra och de första 50 minuterna är helt fantastisk. Den är också oväntat obehaglig och ibland ganska jobbig att se på samtidigt som den är otroligt vacker och stämningsfull. Tyvärr förstörs det mesta framåt slutet, obegripligt. (9-/15)
vetegrodd
2016-02-18
Denna e fan bra. Jag såg den på bio och sen en gång hemma. Det finns fler "space-thrillers" som kan vara bra om man har förkärlek till space, men oftast känns de lite B i produktionen, manuset eller skådisar. Denna gillar jag för att det är så bra kvalitet på den, stämningen är för mig stark, Hollywood A-films-känsla, man får en slags verklig känsla. Bra skådisar med både Chris Evans och Cilian Murphy (som bidrar med lite 28-dagar senare hopplöshet i sin känsla), panelerna och skeppet ser fräsht och bra ut. Önskar att det fanns många fler med denna kvalitet, space e så jävla nice!