3.1

Sunshine Cleaning

För att få ihop tillräckligt med pengar för att kunna skicka sin yngsta son till privatskola, börjar en mamma och hennes syster med ovanliga affärer, nämligen en städfirma som städar brottsplatser och farligt avfall.

Originaltitel Sunshine Cleaning
Regissör Christine Jeffs
Manus Megan Holley
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Amy Adams, Emily Blunt, Alan Arkin, Jason Spevack, Steve Zahn, Mary Lynn Rajskub, Clifton Collins Jr, Eric Christian Olsen, Kevin Chapman, Paul Dooley, Judith Jones, Amy Redford, Christopher Dempsey

Skapad 2019-11-24 av MrsRatched
Sunshine Cleaning cirkulerar kring en familj med två vuxna systrar; Rose (Amy Adams) och Norah (Emily Blunt). Norah har svårt att behålla de jobb hon får på grund av vissa attitydproblem. Hon hå...   Läs mer »

myslas
2020-11-17
Amy Adams, Emily Blunt och Alan Arkin. Vad mer kan man begära?
annihilat0r
2018-12-08
”Sunshine Cleaning” är en sorglig småstadsberättelse som genomsyras av en berörande känsla. Finstämd och sorglig. Goda skådespelare.
Thesongunsung
2018-11-21
Jag tycker om långsamma feelgood småstadsdraman, och det här var en sån. Bra djup i karaktärerna som man kanske inte utnyttjade fullt ut. Kände att jag ville ha mer när filmen tog slut, den borde ha varit en serie istället ^^
abnormal
2017-10-15
Ganska medioker och intetsägande.
HerrNenne
2015-04-24
Hade kunnat vara mer, nu blir det mest en småtrevlig film, men man ville ha mer, hade ännu större potential kring jobbet och så. Den slänger tyvärr bort flera intressanta historier den kunde hanterat mycket bättre, som Norahs vän. Men sevärd ändå.
Bomkia
2015-03-07
Lågmäld film som berör. Gillade skådespelarna skarpt. 3+
yrkeschaufföre
2014-10-13
Amy är bra resten är lite rörigt. Jag önskar att de valt en tydligare väg för det kunde varit en riktigt bra feel good-film.
hestret
2014-08-12
Väldigt frustrerande film tyvärr. Kryllar av klyschor, bekanta subplots och karaktärer, scener man redan sett förut osv. Det som lyfter filmen är Amy Adams som gör en finfin insats och Collins Jr i en härlig biroll. Finns dock en hel del smarta regilösningar med foto på liten budget här som jag uppskattade .Blunt är rätt ointressant vresig och den hyllade Arkin spelar rollen extremt fantasilöst. Slutet larvigt och manuset känns väldigt konstruerat. Mitt betyg är en medeltvåa och 23/100
Starkbröl
2014-07-06
Helt klart uthärdlig, men inte riktigt bra. Filmen har tyvärr svårt att bestämma sig för vad den vill vara -- är den en komedi? Socialrealism? En film om den lilla människans kamp för överlevnad? Resultatet blir att den inte riktigt är någotdera. Massor med små sub-intriger (MASSOR!) introduceras eller hintas om utan att följas upp eller broderas ut. En svårt frustrerande film som kunde varit mycket bättre än den är. Amy Adams är dock bra.
Gigi1943
2014-06-28
Himmel vilken skit (ursäkta ordvalet)! Att jag inte somnade är ett under. Dåliga skådisar och den lilla killen??? Skulle man kunna få ersätta honom med en något mer charmig, den här stackaren var ju bara urtråkig. Nä, en rekommendation är att hoppa över denna rulle.