3.2

Super

När den tragiske losern Frank ser hur hans f.d. knarkarfru går med på att föras bort av en förförisk langare finner han sig ha svårt att handskas med det. Han bestämmer sig då för att bli brottsbekämparen The Crimson Bolt.

Originaltitel Super
Regissör James Gunn (II)
Manus James Gunn (II)
Genre Drama, Komedi, Action, 2010-tal
Skådespelare Kevin Bacon, Liv Tyler, Michael Rooker, Gregg Henry, Stephen Blackehart, Linda Cardellini, Elliot Page, Sean Gunn, Nathan Fillion, Rainn Wilson, Andre Royo, Gerardo Dávila, Grant Goodman, Don Mac, Paul T Taylor, Connor Day, James Gunn (II)

Skapad 2019-11-09 av
Jag blev besviken på Kick-Ass. Det lovades en härlig rulle som skulle illustrera hur det ser ut när en helt vanlig kille bestämmer sig för att klä sig i en hjältedräkt och bekämpa brott, trot...   Läs mer »

Supernaut
2020-01-25
Hyfsad idé, mediokert utförande.
92axha10
2019-11-01
Lite roligt att James gjorde denna film. Kul och bra lågbudgetfilm
Dutch
2017-08-16
Borde gilla detta men har inte alls samma finess och humor som Kick-Ass.
sawa
2016-09-19
Onödigt våldsamt, och tramsigt.
RichardEk
2016-07-31
En film som berör på flera plan även om dess helhetsintryck haltar något. Här finns minnesvärd humor, absurt blodig action och en underliggande samhällskritik. Inget är i sig banbrytande men Rainn Wilson är minnesvärd och svärtan i filmen gör att en person med normal empati inte kan värja sig helt åtminstone.
Hengman
2016-06-19
En för ovanlighetens skull ganska intressant superhjältefilm. Dessvärre lyfter den inte riktigt.
InzZzomnia
2015-12-31
Ellen Page räddar hela filmen med sin karaktär.
peu-depeu
2015-09-06
Filmen är super helt enkelt. Superrolig och superbrutal. Mycket bättre än Kick-Ass.
Engravadlax
2015-08-02
Ehhh... slutscenen är nog det enda riktigt bra i hela filmen. Ellen Page är annars het i trikåer.
Mat1az
2015-01-09
Vill nog gilla denna mer än vad jag egentligen gör. På sina ställen är den riktig rolig med min typ av humor. Otroligt brutal. Bacon, Page och Wilson är riktigt bra i sina roller. I slutändan är det ändå något som inte riktigt klickar för att det ska bli mer än bara "rätt underhållande".