2.9

Supercop

Hongkong-polisen ska avslöja en mäktig narkotikaliga. Kevin och hans nya chef, Yang, får uppdraget att infiltrera ligan. För att verka trovärdiga inför skurkarna befriar Kevin och Yang den fängslade brodern till ligans hänsynslöse ledare.

Originaltitel Jing cha gu shi III: Chao ji jing cha
Alternativ titel Police Story III
Regissör Stanley Tong
Manus Fibe Ma, Edward Tang, Lee Wai Yee
Genre Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Jackie Chan, Michelle Yeoh, Bill Tung, Maggie Cheung, Kenneth Tsang, Yuen Wah

Skapad 2019-12-22 av niebaotan
I denna actionpackade uppföljare får vi än en gång följa Chan Ka Kui (Jackie Chan) som fått ett nytt uppdrag att infiltrera sig i en smugglarliga ledd av Chaibat. Till sin assistens får han den...   Läs mer »

Noseman2005
2021-07-28
Det är bra action, och som undercover-rulle står den sig bra, men som andra redan påpekat saknas de där klassiska Jackie-momenten. Bäst är väl när de springer uppför den där kullen... 6/10
dudson
2014-09-20
Kan aldrig Jackie försöka vara seriös nån jävla gång(?) Utan hans clown humor så skulle hans filmer vara så mkt bättre! Halva filmen är sevärd resten kan man rewinda fram. Fast det bästa i filmen är ondingens maniska dr evil garv.
JonteW
2013-11-12
Den tredje filmen i "Police Story"-trilogin bjuder på mörkare och råare action än de två tidigare. Men humorn finns kvar. Det starkaste i filmen är Jackie Chan tillsammans med Michelle Yeoh, som båda gör helt svindlande action samt stunt-sceener och är en av den bästa "buddy cop"-duon någonsin.
2013-07-01
Åh vad jag har svårt för humorn som i mina ögon förstör många av de här annars utmärkta actionrullarna. Som vanligt är actionscenerna, fightingen och stunten i toppklass och tempot är som tur är oftast högt - men så blir det så jäkla fånigt ibland *suck*. Svag trea.
Daesu
2012-06-26
Stunt och koreografi i världsklass. När tempot är uppe är det riktigt bra, men stundtals rätt seg.
100tonvalspäck
2012-02-29
Riktigt underhållande som det oftast är när herr Chan är i farten. Bra tempo, bra koreografi och bra stunts.

2010-08-03
Denna är ju en riktigt underhållande actionkomedi med högt tempo. Gillar historien och tycker filmen är mycket galant!
TobiasRydén
2010-08-01
Rätt underhållande och grymma stunts.
FilmGuden
2010-02-17
Våldsammare än de flesta av Jackie Chans filmer. Bra tempo gör att man något sånär, glömmer bort den löjligt svaga intrigen. Aldrig tråkig.
servadac
2009-10-11
Inte en av Jackie Chans bästa tyvärr, lam story och actionscenerna är inga höjdare heller. De använder till och med samma explosion flera gånger, Michael Bay skulle skämmas. Scenerna där Michelle Yeoh utövar kampsport är grymma men det är inte tillräckligt för att rädda filmen.