1.7

Supergirl

Nu är det en kvinnas tur att rädda världen, iförd tighta trikåer och kortkort och utrustad med en väldans massa girlpower. Hon är Stålmannens kusin, som iklär sig rollen som Clark Kents släkting och flyttar in hos Lois Lanes lillasyster. Hennes uppdrag är att återerövra den kraftkälla som slutits av Selena - en lika sexig som ondskefull magiker som tänker använda kraften till att bli universums härskarinna.

Originaltitel Supergirl
Alternativ titel Supergirl: The Movie
Regissör Jeannot Szwarc
Manus David Odell
Genre Äventyr, Action, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Helen Slater, Faye Dunaway, Peter O'Toole, Hart Bochner, Mia Farrow, Brenda Vaccaro, Peter Cook, Simon Ward, Marc McClure, Maureen Teefy, David Healy

Skapad 2019-11-09 av AddeColciago
När planten Krypton sprängdes var inte Superman den enda som klarade sig undan helskinnad. Även kusinen Kara lyckades ta sig därifrån och lever ett par decennier senare i en parallell dimension, ...   Läs mer »

bullitt
2019-11-03
Inte många rätt här, men allra mest störde jag mig på ljudeffekterna.
Robkiller
2018-02-07
Rätt löjligt med fula effekter och en risig handling, men ändå hyfsat underhållande.
Raimo_1985
2018-01-09
Sådär halvbra, lite mer än godkänt, så som superhjältefilmer ofta är (enligt mig). Svårt för mig att komma på någon superhjältefilm jag tycker är riktigt jäääävla bra. Den här var trevlig, mysig och lite gullig.
2017-12-23
Nop, inget att se tyvärr...
abbenisse
2016-12-12
Så dum att det är svårt att hänga med
LTT86
2013-08-27
Det här...... måste vara en av dem värsta superhjältar filmer jag någonsin har sett. Jag menar..... Wow!!
idd
2013-08-18
Fräsiga scener lite då å då och en riktigt smetig kärleksstory.. Lite sämre än stålmannen men typ samma lika..

2013-05-12
Töntig och söt men extremt rotad i åttiotalet och den har inte en chans mot filmerna om huvudrollens mörkhårige kusin.
2013-03-23
Egentligen för trivsam för en etta i betyg, men den är faktiskt oförsvarbart dålig. (3+/15)
Necross
2013-02-09
Somnade tre gånger. Som ett jättelångt avsnitt av "Sabrina Tonårshäxan".