3.3

Superhjältarna

I den här animerade actionkomedin får vi följa en familj som består av hemliga superhjältar, vilka försöker leva ett alldeles vanligt, tillbakadraget förortsliv. Vardagslivet har sin gilla gång tills de en dag måste ge sig ut på ett räddningsuppdrag, och det är inte vilket uppdrag som helst - de måste rädda världen!

Originaltitel The Incredibles
Regissör Brad Bird
Manus Brad Bird
Genre 2000-tal, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Action, Komedi
Skådespelare Craig T Nelson (röst), Holly Hunter (röst), Samuel L Jackson (röst), Jason Lee (röst), Dominique Louis (röst), Teddy Newton (röst), Jean Sincere (röst), Eli Fucile (röst), Wallace Shawn (röst), Spencer Fox (röst), Brad Bird (röst), Sarah Vowell (röst)
Filmnummer 19830

Skapad 2019-11-09 av connya
Jag kommer ihåg när Disney använde en datoranimerad sekvens i Skönheten och Odjuret i filmens dansscen och genast började diskussionerna blossa upp kring hur detta skulle vara framtiden eller ej....   Läs mer »

Skapad 2019-11-09 av m86
Pixar Animation Studios har blivit ett stort namn inom filmhistorien. Bolaget har tillsammans med Disney givit oss datoranimerad filmer som har roat oss på vita duken. Det började med \"Toy Story\" ...   Läs mer »

vonadel
2019-01-30
Omtitt inför uppföljaren. Gillade den ungefär lika mycket som tidigare. Håller hög klass vilket brukar vara fallet när Pixar är inblandade. 7/10
Ful_fisk
2018-08-30
Höjer till en fyra vid omtitt. Börjar riktigt skitbra och håller den nivån under en lång tid. Framåt slutet blir det dock en smula fånigt när ungarna ska vara med och sådär också, blir lite mer barnfilm över det då, vilket är ironiskt med tanke på att det rör sig om just en barnfilm, men samtidigt innehåller den här filmen så mycket mer. Och så blir det för mycket action i slutändan också, är sjukt trött på att se storstäder pulvriseras, inte minst med tanke på att ingen tycks dö i dessa filmfajter när det i verkligheten skulle kräva dödsoffer som får World Trade Center att likna självmordsbombaren i Stockholm 2010... Men på det stora hela en riktigt fin barnfilm, actionrökare och medelålderskris-drama på en och samma gång. Imponerande! Ser fram emot tvåan.

2017-11-04
Senker fra 5 til +4. Kan bli femmere igjen ved omtitt.
2017-10-14
helt ok
2004Orre
2017-02-12
En stark trea, den började långsam och tråkig, men när sista halvan av filmen kommer blir det bättre.
Jamesa
2016-04-23
Är fortfarande en av de allra bästa animerade. Vi har sedan länge omtalat hur vi ser fram emot uppföljare.
Noseman2005
2016-02-19
Börjar lite långsamt, men rycker upp sig och blir riktigt fartfylld på slutet. Klart godkänd! 6/10
halvdebil
2015-05-05
brad bird e väl kul
xpor
2015-03-14
Massa små sköna detaljer. Edna Mode. 60/70-talskänslan.
2014-11-20
Det finns så otroligt mycket positivt att säga om denna filmen. 1. En helt otroligt snyggt animerad film. 2. Den känns helt klart som den vuxnaste animerade film jag har sett. 3. Man har här valt drama framför massa humor. 4. Manuset är riktigt starkt. 5-