2.6

Superman: Unbound

Stålmannen möter igen sin barndomsärkefiende Brainiac som förstörde hans hemplanet Krypton. Brianiac samlar på städer från intressanta planeter och nu är han ute efter Metropolis...

Originaltitel Superman: Unbound
Regissör James Tucker
Manus Bob Goodman
Genre Animerad, Action, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Matt Bomer (röst), Stana Katic (röst), Molly C Quinn (röst), Alexander Gould (röst), Frances Conroy (röst), Stephen Root (röst), John Noble (röst), Diedrich Bader (röst)

Hanness
2019-03-07
Blev faktiskt besviken på denna, inte alls i närheten utav de övriga filmerna.
zallaxx
2014-04-26
Den var bra. Är ju en fördel om du gillar superman innan du ser den.
lancell
2013-05-25
Har aldrig gillat Superman och hur dåligt skriven alla filmer är, trodde de skulle hålla en bättre standard nu, men de verkar inte göra det.
chris_lambert_
2013-05-05
Inte alls samma kvalite som batmanrullarna som kom ut i vintras. Detta var ointressant.
UncleBarney
2013-04-30
Jag vet att det är en tecknad film, men det känns inte realistiskt någonstans. Då menar jag inte brainiac och sådana grejer. Jag menar random folks reaktion till invasionen. Varför går de på gatan? Varför står poliserna ute i det öppna och skjuter mot bovarna i början av filmen. Detaljer som gör mig sur. efter att ha sett en massa Justice Leuage serier/filmer måste jag säga att jag gillar Superman mer som en teamplayer. Som solo så kan jag inte ta honom på allvar. Ett lågt betyg för mig.
Newt
2013-04-30
Wow - Superman: Unbound är riktigt bra! Jag menar, jag älskar storyn den är baserad på, men trodde aldrig att jag skulle älska en animerad adaptation av den så här mycket. Bra musik, bra röst-skådespeleri, massor av starka känslor och spännande action. Animationen är inte alltid jättebra, men värmen och hjärtat i berättelsen mer än kompenserar för det. Och själva ritstilen i sig är riktigt najs. De har naturligtvis varit tvungna att göra ändringar i historien på grund av det nya sammanhanget, men hur de gjorde det var verkligen imponerande. Jag älskade Lois och Clark delen de hade lagt till, det passade karaktärerna och storyn snyggt, och slutet var en fin pay-off. Med ganska stor marginal min favorit av WBs animerade Superman-filmer hittils. Ser gärna en direkt uppföljare till detta med samma team!