2.7

Superman vs. The Elite

Supermans förmåga att vara en skicklig superhjälte ifrågasätts när han möter korståget som kallar sig The Elite, ledda av Manchester Black. Plötsligt så börjar männskilgheten tvivla på Superman och börjar visa sitt rätta jag då de inte är säkra på om Superman kan rädda dagen.

Originaltitel Superman vs. The Elite
Regissör Michael Chang
Manus Joe Kelly
Genre Animerad, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare George Newbern (röst), Robin Atkin Downes (röst), David Kaufman (röst), Pauley Perrette (röst), Julie Wittner (röst)

Hanness
2020-08-10
Tillhör inte de bättre, men gillar man dessa filmer så är den helt OK.
AlaRegularis
2014-12-12
Tycker man slarvar bort filmens grundidé och de filosofiska tankeställningarna rätt mycket tyvärr. Första halvan är sådär, men filmen rycker upp sig ordentligt i andra halvlek.
Metheuz
2014-05-30
Det är så här det ska vara när torrbollen Superman är med på film. Superman vs bad guys blir bara en gäspning då han är en osårbar allsmäktig gud men vs "good guys" och lite moraliska dilemman blir det mer intressant.
Moj
2012-12-08
Lite gammal men väl genomförd historia.
Vitus
2012-11-12
the elite gjorde ingenting för mig. moralkakan är uttjatad med.
Kubrick
2012-09-14
Bra, underhållande.
Halofreak92swe
2012-07-02
Underhållande tecknad stålis-rulle :)
100tonvalspäck
2012-06-08
Antagligen den bästa tecknade superman-filmen jag sett. Väldigt intressant handling och tema som är bra mycket djupare än de flesta superhjältefilmer jag sett överhuvudtaget.