1.6

Supernova

En vetenskaplig möjlighet blir en skrämmande verklighet när den starkaste kraften i universum hotar jorden.

Originaltitel Supernova
Regissör John Harrison
Manus Steven H Berman, Don Keith Opper
Genre Äventyr, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Lance Henriksen, Tia Carrere, Luke Perry, Peter Fonda, Emma Samms, Ronald Pickup, Jessica Brooks, Marcus Jean Pirae, Clemency Burton-Hill, Tamsin MacCarthy, Mehboob Bawa, Eliza Bennett, Philip Lenkowsky, Patrick Walton Jr, Nkuli Kgositsile, Chris April

Robkiller
2011-06-29
Låång, seeeg... och helt ointressant.
theuncivil
2010-09-08
Superdålig.
TantEva
2010-07-20
Jag älskar ju egentligen katastroffilmer - även taffliga b-varianter för TV - men denna var väl ingen höjdare. Den otroligt onödiga psykopatmördaren sänkte filmen.
jonbo
2007-12-17
Svag tvåa och det tack vare Lance Henriksen.
Itake
2007-09-15
long playtime + boring = bad combination. Alldeles, alldeles för lång och nästan lika tråkig. Kul tema dock, räddar den från en etta.
W.Andersson
2007-08-04
Mycket, mycket svag tvåa.. Jag gillar att solen väljer sina ställen där den attackerar.. Riktad sprängverkan :) Annars är filmen ganska b-betonad..
abbenisse
2007-07-26
om det inte vore för den oerhört onödiga och framför allt taffliga mördarhistorien, skulle jag varit snällare mot filmen... annars så var den småtuff på sina ställen, jag gillade "socialdarwinismprojektet", men den hiarkiska lag och ordnings patriotismen var fånig...
Sankt
2007-07-02
Visst, det är en TV produktion. Det märks efter tio minuter. Här och där är den dock lite spännande. Men den är alldeles för lååååååång. Det finns en bihandling, om en mördare, som inte tillför filmen någonting alls. Regissören Harrison kan inte ha litat på huvudhandlingens värde. Eller är det kanske manusförfattarnas fel? En stark tvåa. Då i jämförelse med andra TV produktioner, förstås.
floff
2007-07-01
Inte bara är Luke Perry en filmatisk gigant, han har det fulaste snyggfejset sedan Fetisov la grillorna på hyllan
dlundh
2007-06-24
Tråkig och väldigt, väldigt för lång.