Surf's Up

Vi får komma bakom scenen på den stora årliga sporthändelsen Världsmästerskapet i surfing för pingviner.

Originaltitel Surf's Up
Regissör Ash Brannon, Chris Buck
Manus Ash Brannon, Chris Buck, Don Rhymer, Christopher Jenkins
Genre 2000-tal, Animerad, Action, Komedi, Familjefilm
Skådespelare Dana Belben (röst), Brian Benben (röst), Jeff Bridges (röst), Mario Cantone (röst), Zooey Deschanel (röst), Jon Heder (röst), Jane Krakowski (röst), Shia LaBeouf (röst), Michael McKean (röst), James Woods (röst)

Skapad 2019-10-29 av
Pingviner är onekligen populära i filmsammanhang just nu. Vi har fått den framgångsrika dokumentären Pingvinresan (March of the Penguins) med tillhörande parodi (Farce of the Penguins), och så ...   Läs mer »

smichael
2018-11-16
Gillar pingviner, gillar inte karaktärerna. En animerad pingvinmockumentär kan per automatik inte bli sämre än en tvåa men inte heller bli bättre än en trea, så får sätta en stark tvåa.
2017-06-20
Jag gillar inte alls berättargreppet, tycker det sänker allt. Sen fastnade jag inte direkt för karaktärerna eller så heller och den var oväntat stel och skämtfattig.
Lotso
2014-07-03
I sin helhet en bra film men det är dokumentär stilen de gick med som gjorde filmen bättre och jag gillade animationen och karaktärerna. Resten var sådär men rekommenderar den bara för att den är en animerad film som görs som en dokumentär. Barn lär gilla den och vuxna lär få en liten kick av att den är en dokumentär stil. Budskapet är också ganska bra då den lär oss att det inte alltid är viktigt att vinna då det är roligare att ha kul på vägen och vänner kommer alltid före vinsten.
Strömming
2013-01-11
Animationsmässigt; skitsnygg! Musiken (där mycket inte är origianlskrivet utan rock/pop av 90-00-tal) passar in i sammanhanget och karaktärerna är rätt schysta. Storyn är dock rätt förutsägbar, då de bankar in samma budskap som i 90-talets sportfilmer; "det viktigaste är inte att vinna utan att ha roligt!". Men jag finner den här filmen ändå rätt underhållande. Precis som "Rio", så tar de en uttjatad historia men väljer att gestalta den på ett nytt, snyggt sätt. Kul att de svenska rösterna bakom Cody & Big Z är samma som gör Tintin och Kapten Haddock i Spielbergs version. Skall tillägga att original-rösterna är grymma btw!
Gobo
2012-04-02
Surfarå!
Ninaw
2011-12-24
Fantastisk, vilka underbara karaktärer och skön humor! Störtskön och cooool film... Kanske uppskattar vuxna filmen mer än barn dock, tror inte att barn varken förstår karaktärerna eller humorn..
Poobird
2011-10-04
Ganska okej som bakfylle/sov-film.
SynthErik
2011-07-14
Riktigt skön film, jag gillar även sättet den var gjord på.
fjuppen
2011-06-18
Hade förväntat mig mer av denna!! Lite av en besvikelse
Kalashnikova
2010-12-04
Snyggt gjord men ganska ointressant story.