2.7

Dödsspelet

Den hemlöse Mason erbjuds ett jobb som ledare för en jaktexpedition. Men snart blir det klart att det är han själv som utgör bytet för jakten.

Originaltitel Surviving the Game
Regissör Ernest R Dickerson
Manus Eric Bernt
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Rutger Hauer, Charles S Dutton, F Murray Abraham, Gary Busey, William McNamara, Ice-T, John C McGinley

2020-05-24
Håller fortfarande efter 25 år. Förutsägbar men mycket underhållande vildmarksaction. Ice-T känns fullkomligt malplacerad, men det är kanske därför den blev så bra.
kanemura
2018-06-25
Kul idé med riktigt fina skådisar. Tyvärr är det några otroligt dumma detaljer och scener som sänker helhetsbetyget. Delar av filmen är en solklar 4a men pga diverse ologiska scener och lite väl orealistiska händelser så åker filmen ner på en halvstabil 3a.
Fläskkäft
2016-04-12
Efter en ganska lång inledning där vi ska lära känna Ice-T hamnar vi då i vildmarken och jag måste erkänna att det känns rätt okej och jag anar att allt är en setup för att vår snubbe i huvudrollen ska lära sig att uppskatta livet, så fel jag hade. Helt utan erfarenhet blir Ice-T Rambo och överlistar männen i skogen. Tredje akten är mycket dum och man kan väl säga att manusförfattarens fantasi fullständigt tog slut. Annars bjuds det på lite skönt vildmarksfoto och Hauer är ju cool som skurk, Busey är inte så dum han heller den lilla stund han får vara med. Denna BORDE jag ha sett när den var hyrfilmsaktuell!
2014-11-13
Underbar och härlig film med ett högt underhållningsvärde. Spänningen ligger på topp och tempot är härligt högt. Ice-T är bra som den jagade och Busey och Hauer är underbara som de spänningssökande jägarna. Söker man spänning och action utan större djup så behöver man inte söka längre.
Totenkopf
2014-02-16
Härligt med både Hauer och Busey i samma rulle, riktigt bra och känns inte 20 år gammal alls.
ClintanTheKing
2013-09-28
Känns som någon form av hyllning till Den sista färden och First Blood. Helt ok underhållning med Hauer som skurk (såklart) och Ice-T som "lockbete".
precineadd
2013-07-28
skönt skräp
Harford
2012-11-09
Kända skådespelare rakt över, men uruselt skådespeleri. Regin är hemsk och manuset har enorma luckor. Den känns betydligt äldre än den verkligen är även om den inte var bra ens 1995. B-action som duger om man inte har något bättre för sig.
Noseman2005
2012-08-19
Håller än idag. Den är lite väl klyshig i början och Ice-T i huvudrollen är inte helt 100, men på det stora hela är det action av hög kvalitet.
CinemaniaC
2012-03-25
Bra historia med ännu bättre skådespeleri.