2.3

Susan älskar alla

Susan Trexel är en rik kvinna som under en semester i Europa genomgår en religiös förvandling. När hon återvänder till Amerika försöker hon sprida sin nyfunna religiösa insikt till alla sina vänner vilken istället går dem på nerverna och river upp deras relationer.

Originaltitel Susan and God
Regissör George Cukor
Manus Rachel Crothers, Anita Loos
Genre 40-tal, Drama, Komedi
Skådespelare Joan Crawford, Rita Hayworth, Fredric March, Ruth Hussey, John Carroll, Nigel Bruce, Bruce Cabot, Rose Hobart, Constance Collier, Rita Quigley, Gloria DeHaven, Richard Crane, Norma Mitchell, Marjorie Main, Aldrich Bowker

NoWireHangers
2010-12-29
Storyn är ganska, men inte jätte-, intressant, något ojämn och långdragen (vissa av bifigurerna hade nog kunnat tas bort ur filmen utan att det skulle gjort något men hjälpt tempot). Skådespelarna, med Crawford i spetsen - i en tidstypisk, lagom teatralisk, rolltolkning - som den helt otroligt självupptagna Susan, och March som hennes stackars man, är en stor tillgång. 3-
Sherry9LeE
2009-11-04
Crawford var alldeles för irriterande och manuset för svagt för att jag skulle uppskatta den här filmen.