2.9

Susan Lenox

Helga är föräldralös och lever ett askungenliv hos sina otäcka släktingar. En stormig natt rymmer hon därifrån och hamnar hos den snälle Rodney, men komplikationer uppstår när Helgas släktingar kommer för att hämta hem henne.

Originaltitel Susan Lenox (Her Fall and Rise)
Alternativ titel Rising to Fame, The Rise of Helga
Regissör Robert Z Leonard
Manus Edith Fitzgerald, Leon Gordon, David Graham Phillips, Zelda Sears
Genre Drama, Romantik, Äventyr, 30-tal
Skådespelare Greta Garbo, Clark Gable, Jean Hersholt, John Miljan, Alan Hale, Hale Hamilton, Hilda Vaughn, Russell Simpson, Cecil Cunningham, Ian Keith

goeran
2014-09-26
Robert Z Leonards Susan Lenox från 1931 är värd att se för Greta Garbos och Clark Gables insatser i huvudrollerna (deras enda film tillsammans) oaktat att storyn inte är så lysande.
Esettlokko
2011-06-26
Tyvärligt tidsbunden, och trots att man här har både Gable och Garbo att gotta sig åt, är filmen relativt oengagerande och platt. Ingen klassiker.
HerrArne
2009-07-21
Ett smörgåsbord av melodramatiska situationer eftersom 600 sidor ska rymmas på 75 minuter. Garbo i toppluva och Gable utan mustasch!
Tystnaden
2009-02-25
Tiden har gått hårt åt denna "gem" och den kommer inte undan med sin daterade syn på könsroller. Oengagerande story men med relativt stadiga prestationer från både Garbo och Gable.