En andra chans

Bokförläggaren Kate Wilksinson blir förälskad i poeten Matt Harrison, som lämnar henne samma dag som hon firar utgivningen av sin första bok. Matt försvinner innan hon berättat för honom att hon väntar barn. Men medan Kate kämpar med Matts svek, får hon ett paket innehållande hans före detta frus dagbok, med titeln: Suzannes dagbok till Nicholas. Hon är frestad att läsa dagboken, särskilt eftersom Matt alltid vägrade att prata om sitt förflutna. Dagboken blir en berättarresa som fyller luckorna i historien om varför Matt är sårad, och hur Kate kan hjälpa honom tillbaka till livet.

Originaltitel Suzanne's Diary for Nicholas
Regissör Richard Friedenberg
Manus Richard Friedenberg
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Christina Applegate, Richard Donat, Kathleen Rose Perkins, Johnathon Schaech, Jenna Friedenberg, Kevin Jubinville, Craig Eldridge, Hal Eisen, Jackie Torrens

2010-02-20
Väldigt rörig, och jag tyckte bättre om Cristinas karaktär.
Galatea
2010-02-13
jag tyckte inte det var en speciellt givande film. lite förvirrande med dåtid, nutid och så ibland mellantid? som ska föreställa dåtid som man tolkar som nutid, ja jag kanske inte var fokuserad nog bara. skulle väl kunna få en 3a mest för att jag gillar christina. men nu räckte inte det :)
Colette
2008-11-09
Precis en sån där rulle man behöver ibland på söndagseftermiddagen. Problemet är bara att man gillar den första frun och inte brunetten som många andra har skrivit, stackars kille som gjorde ett sånt nedbyte.. Tillbakablickarna var bäst, hade nästan funkat bättre om bara den historien hade varit hela filmen. En tvåa.
wst
2008-11-09
Hoppar väldigt mycket i tid där man kanske inte alltid riktigt vet var man är. Annars relativt gripande. Når tyvärr inte upp till ett godkänt betyg. Stark tvåa.
MrsSmiths
2008-11-09
Gillade inte heller brunetten. Hon kändes falsk och lite puckad.
3DDaniel
It made me emotional.
anniish
2008-01-02
Denna filmen är hur bra som helst, grät under nästan hela filmen.Man måste bara se den!
PhoenixRising
2007-12-20
Nix, berörde mig inte ett smack.
Taasty
2007-12-20
Jag gillade den skarpt. Väldigt hemsk film dock..och jag grät många ggr som ett barn under filmens gång hahaha..Kanske var det för att ja redan mådde lite dåligt, så att de gjorde att jag vart lite känslig :P
MuiMui
2007-12-20
Bara för att jag är så blödig idag blir det en svag trea.