3.3

Svälj

Svälj är ett kollage av dom svenska bilder som annars sorteras ut och läggs längst ner i garderoben, dom som man inte gör julkort av. I Svälj blandas dokumentär och fiktion, utan klara gränser. En afrikansk kvinna som säger sig vara gift med kung Carl Gustaf. Ungar som vandaliserar dockor och bränner Barnens bibel i en skogsdunge. Ingenting är heligt i detta pumpande kollage om djupa sprickor i folkhemmet.

Originaltitel Svälj
Regissör Mark Hammarberg, Ester Martin Bergsmark
Manus Mark Hammarberg, Ester Martin Bergsmark
Genre Kortfilm, Dokumentär, 2000-tal

Raimo_1985
2013-06-09
Lite som att titta i ett extremt kaosigt fanzine. Men ändå bara godkänt.
alexi
2009-12-09
Cinemat visar bra grejjer!
Hanna-Kari
2009-08-12
Min sambo plockade ut denna film på Lovefilm på måfå och i tron att den innehöll typ roliga "bloopers". Chockad och besviken insisterar han nu på att jag ska ge den en överkorsad nolla ha ha..dock med plus för att den var så kort. Men själv tycker jag att filmen var jättefestlig, helt absurd.Förgyllde verkligen min förmiddag. Jag förstod inte så mycket men kände desto mer. En fyra!
Puck
2009-03-26
Smått fantastisk!
DiMMUBoRGiR
2008-10-29
Det är alldeles för spretigt för att bli riktigt intressant, men det är klart sevärt. "uppföljaren" med Beatrice Andersson (Maggie) är rejält bättre och roligare.
MrsSmiths
2007-02-06
Wow, vilken explosion!
apmannen
2007-01-28
Kaos i bästa Max Andersson-anda. Kort och gratis på Zita till 21 februari. Se!