2.5

SvampBob Fyrkant: Äventyr på torra land

SvampBob är ute på nya äventyr och på jakt efter ett stulet recept som tar honom till vår dimension, vår värld, där han stöter på en pirat.

Originaltitel The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water
Alternativ titel The SpongeBob SquarePants Movie 2
Regissör Paul Tibbitt
Manus Jonathan Aibel, Glenn Berger
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Tom Kenny (röst), Bill Fagerbakke (röst), Rodger Bumpass (röst), Clancy Brown (röst), Carolyn Lawrence (röst), Mr Lawrence (röst), Antonio Banderas, Matt Berry (röst), Jill Talley (röst), Dee Bradley Baker (röst), Nolan North (röst)

Brouhaha
2018-08-15
När det kommer till tecknat för vuxna män är givetvis Svampbob "the number one choice". Det finns inga andra som levererar den här typen av högkvalitativa, vuxna humor. Den här filmen är dessutom, helt otroligt nog, ännu bättre än den gamla Svampbob-filmen! Se den!
dafreakish
2018-08-12
Bisarr film, som vanligt när det handlar om SpongeBob, men samtidigt roligt i sin absurditet. Storyn är banal, så klart, men karaktärerna är tillräckligt underhållande och animeringarna snygga nog för att ge slutbetyget en svag trea.
TheHorrorfan
2018-08-11
En besvikelse. Inte alls lika bra som den helt animerade filmen eller serien.
larsen1976
2016-07-09
Njaaaa
Metheuz
2015-10-04
Inte lika rolig som första filmen och den animerade biten var rätt dålig.
peu-depeu
2015-06-04
Ganska rolig i början på en lagom SvampBob-nivå, sen blev det mer och mer konstigt och hjärnbefriat i någon timme, innan den avslutande sången räddade filmen från ett bottenbetyg.
haajen
2015-05-31
Snudd på klockren ända fram tills de kommer upp på land, då blir det mindre kul och mer renodlad barnfilm, stark 3:a
100tonvalspäck
2015-05-29
Fantastiskt rolig, helt galen och oförutsägbar.
WillyV
2015-03-21
Ibland får man ta en för laget. Oavsett hur korkat och olidligt det till sist blir.
DrJW
2015-02-18
Första filmen kändes mer som ett långt avsnitt i serien medans den här var lite mer som en film. De enda jag kan säga är att om man gillar och är en fan av Svampbob Fyrkant så lär man gilla den här filmen, om inte så lär du nog inte göra de. Och är man som jag så lär man nog tycka att den här var ok. Den går att se, speciellt om man vill se nåt som är total bisarr och har ingen logik, men som leder till skratt i vissa av skämten. Hatar inte Svampbob, men inte min kopp av te direkt...