1.9

Svanprinsessan och den magiska skatten

Trollkvinnan Zelda var en gång den onde trollkarlen Ruperts medhjälpare. Zelda vill få tag på en hemlig trollformel som Prins Derek och Svanprinsessa Odette har. Det första hon gör är att kidnappa Odette och nu måste Derek och alla deras vänner försöka rädda henne och förhindra att Zelda får makten att förstöra allt..

Originaltitel The Swan Princess: The Mystery of the Enchanted Treasure
Alternativ titel Svanprinsessan och den förtrollade skatten, The Swan Princess III, The Swan Princess: The Mystery of the Enchanted Kingdom
Regissör Richard Rich
Manus Brian Nissen, Richard Rich
Genre Äventyr, Familjefilm, Animerad, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Michelle Nicastro (röst), Brian Nissen (röst), Christy Landers (röst)

TheHorrorfan
2012-07-02
Lika bra som de andra 2.
Strömming
2010-03-28
Fel film, jag menade den förra uppföljaren!
Strömming
2010-03-28
Minns att jag faktiskt gillade den.....när jag var yngre. Idag känns det som med andra uppföljare; en B-film. En fråga: I förra filmen kunde inte människorna (förutom Odette) prata med djuren. Här pratar alla med alla! Hur hänger det här ihop?! :P
RebeckaNilsson
2009-09-21
Första är ju vacker, den här är skräp skräp skräp!
sandstrom
2008-02-04
Den är bra, men dock inte lika bra som den första. Men så är det ju alltid.
Evangeline
2006-03-04
Den här var också väldigt bra!
Okage
2005-10-09
Varför? den första som var så vacker T_T
angelfly
2005-01-06
Hatar när dom gör såhär! Svanprinsessan, orginalet, är ju jätte bra! Förstör den inte me en sånhär film!
djonipony
2004-01-08
stortn låter exakt som den jag såg igår, fast TV3 kallade den "...FÖRTROLLADE skatten". lika usel som den andra ja såg. liksom då e det här flera usla o töntiga sångnummer. En snygg särskrivelse i tal får vi också: "Jag behöver bara 2 ord: träskalle" - fy fan vilka idioter till manusförfattare. Trist story o tom HÄXAN sjunger, kom igen nu... Varken kul eller spännande; långtråkig trots sin korta speltid.