2.6

Svanprinsessan

Kung Wilhelm och drottning Alberta styr över var sitt rike och har var sitt barn: prinsessan Odette och prins Derek. Föräldrarna hoppas att barnen någon gång ska förälska sig i varandra, så att deras riken kan förenas. Men en ond trollkarl vill något annat.

Originaltitel The Swan Princess
Regissör Richard Rich
Manus Richard Rich, Brian Nissen
Genre Animerad, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare John Cleese (röst), Jack Palance (röst), Michelle Nicastro (röst), James Arrington (röst), Howard McGillin (röst), Steven Wright (röst)

WillyV
2018-11-11
A typical skitfilm.
päronanton
2017-07-15
En klassiker! Fantastisk musik! Älskar den!
2016-10-23
Som grabb tyckte jag den var väldigt bra. Skulle gärna se om den.
Björkman
2015-12-30
Styltigt tempo, varierande klass på röstinsatser och svag musik. Storyn är okej, men inte mer, och lite väl random ibland. Störst plus för att det hela är bra tecknat.
dafreakish
2014-07-28
Extremt hårfin tvåa på denna Disney-klon helt utan egna finesser. Tekniskt sett helt okej men inte mycket mer. Samma gäller storyn med en genomond bad guy. Svagt men okej för barn.
apelsin87
2014-04-26
Hur mysig som helst. Tecknade barnfilmer behöver inte vara 100% logiska.
LTT86
2014-02-28
Jag vet inte vad jag ska säga......... allting i den här filmen var så dumt! Jag gillar verkligen Sofia Källgren, men det här är det värsta hon har varit med om. Och jag kan tänka mig att få mig själv att gilla vissa skämt, men dom var så dumma att det sluta att jag tvinga mig själv att gilla dom. Hela den här filmen var dum och jag går och titta på Disneys Skönheten och Odjuret, för där är Sofia Källgren bäst!
rebeccajansson
2013-10-03
Jättemysig romantisk film. Inte riktigt lika välgjord som disney men den är inte långt ifrån. Såg den som barn & nu igen som vuxen. Den håller ännu måttet. Mkt spänning, äventyr & magi. Även sångerna är bra & inte sådär jobbiga som dom kan bli i tecknade filmer.
bonifacio
2013-02-03
en solklar etta. Inte sett den som barn men kollade nu. Underbart roligt. Såg den på svenska och dialogen är katastrofal, sångerna urusla och handlingen helt ologisk. Karaktärerna saknar personlighet och det är inte ens bra tecknat. Hysteriskt jävla roligt men denna filmen kan inte få mer än en etta.
JohnMcClane
2013-01-09
Jag såg denna när jag var liten, så betyg får bli hur jag upplevde den då :)