2.1

Svar med foto

Den blyge och initiativlöse forskaren Lars delar en ärvd villa med sin frånskilda syster Agneta och hennes dotter. Han vill frigöra sig och sätter in en kontaktannons och bland hundratals svar väljer han den lettiska Brigita från Riga.

Originaltitel Svar med foto
Regissör Una Celma
Manus Lauris Gundars
Genre Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Lennart Jähkel, Samuel Fröler, Baiba Broka, Eva-Lena Björkman, Juris Zagars

Skapad 2019-10-14 av ausa
Svensk vetenskapsman (40) söker vacker lettisk kvinna. Svar med foto till ”Följ mig”. 218 lettiska kvinnor svarar på vetenskapsmannen Lars (Samuel Fröler) kontaktannons. Brigita (Baiba Broka) ...   Läs mer »

KyLLo
2019-01-24
Det här måste vara den enda filmen som Fröler är rätt castad i.
NoWireHangers
2006-10-08
Etthundranio: Du har nog förväxlat filmen med "Ögat".
NoWireHangers
2006-10-08
Förstår inte poängen med filmen. Alla deras problem uppstår för att alla karaktärerna bara går runt och tjurar hela tiden och inte klarar av att prata med varandra.
Heartsick
2006-10-08
Sömnlösa nätter är jobbiga, speciellt då filmer som dessa är de enda som visas. Som sagt; en väldigt meningslös film.
Etthundranio
2005-11-18
Ganska meningslös svensk film, kommer inte riktigt ihåg så mycket uta vfilmen för den var ju populär för ett antal år sedan. Men att videofilma sin fru ochs edan ha 100 tals filmer utav henne, är väl ändå lite sjukt?
sommarsnö
2005-06-06
jag förstår den inte, men samuel fröler är bra :P
jojjoson
2002-08-30
Söt film på sätt och vis. Den svenske forskaren Lars sammanbor med sin syster Agneta och dennes dotter Astrid alltsedan föräldrarna omkom i en bilolycka för ett antal år sedan. Lars är helt uppslukad av sin mögelforskning och lever isolerad från omvärlden. Plötsligt dras anslagen till hans forskning in och han flyttar hem verksamheten till källarvåningen, något som hans syster inte uppskattar. För att bryta Lars isolering sätter Lars och Agneta in en kontaktannons i en lettisk tidning och de får svar av Birgita som kommer över från Riga. Men - ingenting blir som de inblandade tänkt sig i denna romantiska komedi med förvecklingar och komiska situationer till följd av både kulturella och mänskliga motsättningar.